۲۵ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7419332
T T
۰ نفر
هزار و 800 اثر تاریخی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است ..........................................................
سراوان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/03/87 داخلی.اجتماعی.فرهنگی.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 800 اثر مختلف تاریخی تاکنون در این استان کشف و شناسایی شده است.
حسنعلی شهرکی روز شنبه در حاشیه بازدید از چگونگی اجرای مرمت بناهای تاریخی شهرستان سراوان به ایرنا گفت: 891 اثر از این تعداد در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: با توجه به قدمت، تعدد و کیفیت آثار تاریخی استان برنامه ریزی لازم برای معرفی و شناسایی جاذبه های گردشگری، فرهنگی و مذهبی این منطقه انجام شده است.
او افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان بهشت باستانشناسان آثار مشهوری از جمله دهانه غلامان، شهر سوخته و قلعه ناصری دارد که معرفی و شناساندن آنها نیازمند تلاش بیشتر مسوولان است.
وی احیا بناهای تاریخی استان را یکی از برنامه های این اداره عنوان کرد و از قلعه "سب سراوان" در جنوب شرقی استان به عنوان یکی دیگر از آثار قدیمی و تاریخی مهم این منطقه نام برد.
او ابراز امیدواری کرد با رشد پنچ برابری اعتبارها و اختصاص 20 میلیارد ریال به این سازمان امسال تحولی عظیم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان ایجاد شود.ک/3 7311/565/660 شماره 197 ساعت 13:45 تمام
۰ نفر