۴ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7423574
T T
۰ نفر
نوجوان 10ساله ایرانی دوره غواصی پیشرفته را باموفقیت درکیش به پایان رساند ......................................................................
کیش، خبرگزاری جمهوری اسلامی 4/4/87 داخلی.ورزشی.غواصی پیشرفته نوجوان غواص ایرانی با 10 سال سن با حضور در دوره های عملی وتئوری غواصی پیشرفته در کیش، این دوره آموزشی را با موفقیت به پایان رساند. اوژن رضایی، سه شنبه در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا افزود: به غواصی علاقه خاصی داشتم و با تشویق پدرم پس از طی دوره های آموزشی مورد نیاز این ورزش مفرح را یاد گرفتم.
وی اظهارداشت: مشاهده زیبایی های زیر آب برای نخستین بار بسیار لذت بخش بود وبه هم سن سالان خود توصیه می کنم در تعطیلات تابستانی غواصی را در جزیره کیش تجربه کنند.
رضایی بیان کرد:دریاشگفتی های زیادی دارد ودیدن ماهی های رنگارنگ،مرجان ها و دیگر آبزیان درآب های ساحلی جزیره کیش بسیار زیبا و آرامش بخش است.
مربی این غواص نوجوان ایرانی به خبرنگار ایرنا گفت: این نوجوان غواصی را ازدو سال پیش آغازکردو پس از طی دوره های مبتدی اکنون بافنون غواصی پیشرفته از جمله جهت یابی زیر آب ،شناخت انواع آبزیان دریایی، جست و جوی زیر آبی و دیگر تخصص های غواصی آشنا شده است.
مهندس محمدرسول باقریان افزود:رضایی خوشبختانه تمام مراحل آموزشی غواصی پیشرفته را با موفقیت پشت سر گذاشت و موفق به دریافت گواهینامه بین المللی از انجمن مربیان حرفه ای غواصی"PADI" شد.
وی که مربی ارشدغواصی ونویسنده نخستین کتاب راهنمای جامع غواصی در آب های آزاد به زبان فارسی می باشد، گفت: انجمن مربیان حرفه ای غواصی گسترده ترین موسسه آموزش غواصی در دنیا است و بیش از 75 درصد از آموزش این رشته در 185 کشور جهان را برعهده دارد.
باقریان اظهارداشت: خوشبختانه با وجود مربیان مجرب این انجمن در ایران و جزیره کیش، امکان تربیت هنرجویان غواصی با پیشرفته ترین علوم و فنون بین-المللی مطابق با استانداردها و ایمنی فراهم شده است.
این مربی ارشد غواصی افزود: نوجوانان در ایام تعطیلات تابستانی با فرا گرفتن غواصی و فنون آن علاوه بر لذت بردن از محیط زیست دریایی می توانند به عنوان مهارتهای زندگی در مواجه با مشکلات از آنان استفاده کنند.ک/3 1108/675 شماره 249 ساعت 13:54 تمام
۰ نفر