۷ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7424818
T T
۰ نفر
امام جمعه رشت: ملت ایران تسلیم ظلم نخواهد شد ...............................................
رشت ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 07/04/87 داخلی.سیاسی.عبادی.نماز جمعه.
امام جمعه رشت با محکوم کردن تلاش اخیر آمریکا و غرب برای اعمال تحریم علیه ملت ایران گفت: آنها بدانند که ملت ایران درس آزادگی را از سرور آزادگان امام حسین (ع) فرا گرفته است و هیچگاه تسلیم ظلم نخواهد شد.
آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: آمریکاییها و غربیها در همین حال خوب می دانند که این تحریمها علیه ملت ایران کارساز نخواهد بود.
وی همچنین با محکوم کردن اقدامات ضدانسانی و ضد بشری آمریکا علیه ملل مظلوم جهان گفت: سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناو آمریکایی در 12 تیر سال 1367 نشانگر روح درنده خویی و ضدانسانی حاکمان واشنگتن است.
او همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با گرامیداشت و تجلیل از دکتر شهید بهشتی و یارانش گفت: خون شهید بهشتی باعث قوام و تحکیم انقلاب اسلامی شد.
وی افزود: منافقین و دشمنان انقلاب می خواستند بهشتی و امثال وی نباشند تا بتوانند حاکمیت و نظام را به قبضه خود درآورند اما متوجه شدند که ایران پر از بهشتی است.
او افزود: خون شهید بهشتی جمهوری اسلامی ایران را قوام بخشید و مظلومیت وی سبب گرایش بیشتر مردم دنیا به اسلام شد.
وی اضافه کرد: بدرستی همانطور که امام راحل فرمودند بهشتی یک فرد نبود بلکه یک امت بود.
او دشمن شناسی و پرورش نیروهای صالح و کارآمد برای انقلاب را از جمله ویژگیهای شهید بهشتی برشمرد و گفت: شهید بهشتی خدمات ارزنده ای برای به ثمر رساندن این انقلاب انجام داد و شاگردان برجسته ای نیز تحویل انقلاب داد.
امام جمعه رشت گفت: هم اینک نیز دشمنان بیکار نیستند و درصدد تخریب چهره های ارزشمند جمهوری اسلامی هستند لذا مردم بایستی در این باره هوشیار باشند.
وی همچنین با گرامیداشت روز قوه قضاییه از تلاش دست اندرکاران امر قضا قدردانی کرد.
امام جمعه رشت در بخشی دیگری از خطبه ها با گرامیداشت یاد و خاطره علمای گرانقدر و استوانه های علمی و مرجعیت مرحوم آیت الله گلپایگانی، مرحوم آیت الله اراکی، مرحوم علامه امینی و شهید صدوقی گفت: ما هرچه داریم از علمای بزرگ داریم.کد2 1552/660 شماره 063 ساعت 15:34 تمام
۰ نفر