۱۲ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7426989
T T
۰ نفر
نماز جماعت در 710 مسجد خراسان شمالی اقامه می شود ................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 12/04/87 داخلی.فرهنگی.دینی.نماز جماعت.
دبیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: هم اکنون نماز جماعت در 710 باب مسجد این استان با حضور ائمه جماعات اقامه می شود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام صادق باقرپور روز چهارشنبه در نشست شورای اقامه نماز خراسان شمالی افزود: نماز در برخی از این مساجد در دو وقت ظهر و عصر و مغرب و عشاء به صورت جماعت اقامه می شود.
وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی دارای یکهزار و 170 باب مسجد است که برای اقامه نماز جماعت در این مساجد ما با کمبود امام مواجه هستیم.
دبیر ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی گفت: همچنین نماز در یکهزار مدرسه نیز به صورت جماعت اقامه می شود که 200 روحانی در مدارس آن را اقامه می کنند و بقیه مدارس از طریق همکاران فرهنگی نماز جماعت برگزار می کنند.
وی گفت : 95 درصد از دبیرستانها و مدارس راهنمایی استان خراسان شمالی نماز جماعت اقامه می کنند و برای سال آینده تحصیلی پوشش نماز جماعت تمام مدارس را شامل خواهند شد.
وی مشکل اصلی عدم اقامه نماز در برخی از مدارس را نداشتن فضای نمازخانه اعلام و اظهار داشت : با وجود قول مساعد 30 دستگاه اجرایی برای ساخت 30 نمازخانه در مدارس تاکنون این وعده محقق نشده است.
باقر پور افزود: این ادارات تعهد پرداخت حداقل 100 میلیون ریال اعتبار برای ساخت این نمازخانه ها را در مدارس استان داده بودند. ک/2 2712/626/659 شماره 448 ساعت 19:48 تمام
۰ نفر