۲۵ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7431493
T T
۰ نفر
خادمان قرآنی شمال غرب کشور در اردبیل تجلیل شدند ................................................
اردبیل، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/04/87 داخلی.اجتماعی.مذهبی.قرآن.
همایش تجلیل از خادمان قرآنی شمال غرب کشور روز سه شنبه در سالن ولایت شهر اردبیل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این همایش گفت : بهترین شیوه مدیریت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کنار گذاشتن تصدی گری دولت در بخش فرهنگ و معنویت است.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی ، افزود : همانطوریکه در بسیاری از فعالیت های اقتصادی کشور تصدی گری دولت حذف و موسسات عام المنفعه ایجاد شده اند باید امور مربوط به ترویج فرهنگ قرآنی نیز به خود مردم واگذار شوند.
وی اظهارداشت : باید از طریق ایجاد مدارس قرآنی افراد جامعه از همان دوران کودکی با فرهنگ قرآنی آشنا و پرورش یابند و این کتاب مقدس آسمانی وارد متن زندگی روزمره مردم شود.
او گفت: راز و رمز بسیار مهمی در قرآن نهفته است که با آن می توان تمام مشکلات جامعه در زمینه های مختلف را رفع کرد.
وی با انتقاد از افزایش بعضی ناهنجاری ها و بزه های اجتماعی در جامعه افزود : آستانه تحمل مردم بسیار پایین آمده است و افراد بر سر کوچکترین موضوع با همدیگر درگیر می شوند که این موضوع با جامعه اسلامی و آموزه های قرآن منافات دارد.
حجت الاسلام عاملی تصریح کرد : اگر در زمینه اقتصادی بهترین و بیشترین فعالیت ها در جامعه انجام شود اما پایه های اعتقادی مردم ضعیف باشد جامعه دچار مشکلات جدی خواهد شد.
وی افزود : خانواده های متدین استان اردبیل برای تربیت نسل سالم از فرستادن کودکان خود به دارالقرآن ها و مراکز قرآنی استقبال می کنند و برای پاسخگویی به این استقبال مردم باید چنین مراکزی از نظر کمی و کیفی تقویت شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این همایش گفت : این سازمان به این نتیجه رسیده است که باید امور فرهنگی و مذهبی را به مردم واگذار نماید.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی ستوده ، ایجاد تشکل ها ، انجمن ها و هیات های دینی و مذهبی را از اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل برای واگذاری امور فرهنگی و مذهبی به مردم اعلام کرد و گفت : در این زمینه اقدامات زیادی انجام گرفته است.
در این همایش که جمعی از مدیران موسسات و مراکز قرآنی و فعالان قرآنی استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، زنجان و اردبیل شرکت داشتند از 40 نفر از فعالان برتر قرآنی با اهدای جوایزی تجلیل شد.ک/3 592/618/587 شماره 206 ساعت 13:01 تمام
۰ نفر