امام جمعه اردبیل: مراکز قرآنی تربیت جوانان متعهد و انقلابی را اساس فعالیت قرار دهند

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به موسسات و مراکز قرآنی توصیه کرد تربیت جوانان متعهد و انقلابی و نیز ترویج سبک زندگی قرآنی را اساس فعالیت خود قرار دهند.​​​​​​

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در همایش تجلیل از مربیان قرآن در موسسه قرآنی نور مبین اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم دافع بلا و تکیه‌گاه محکم در زندگی است که باید در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد.

وی با محکوم کردن اهانت به ساحت قرآن افزود: شخصی که به خداوند معتقد نیست چگونه می تواند از زندگی شایسته‌ای برخوردار باشد ، لازمه زندگی مناسب وجود تکیه‌گاه برای انسان و قرآن تنهاترین تکیه‌گاه بشر است.

آیت‌الله عاملی اعتقاد به توحید را عامل ایجاد امنیت در جامعه دانست و گفت: خداوند در قرآن به صورت متعدد از امنیت صحبت کرده و بر این امر تاکید دارد که در جایی که توحید وجود داشته باشد امنیت بیشتر وجود دارد ، لذا بندگان خدا اگر ایمان داشته و کافر نباشند امنیت خواهند داشت.

تمام امور در جامعه اسلامی باید منطبق با قرآن باشد

امام جمعه اردبیل همچنین با تاکید بر اینکه تمام امور باید منطبق بر قرآن باشد ، از موسسات قرآنی خواست نوجوانان و جوانان را فعال قرآنی برای آینده تربیت کرده و سرمایه عظیم فرهنگی و معنوی به جامعه تحویل دهند.

آیت‌الله عاملی خاطر نشان کرد: تمام فعالیت‌ها در جامعه اسلامی اعم از سیاست، فرهنگ، اقتصاد، ادبیات، تربیت و آموزش باید قرآنی بوده و در متن همه رویدادهای جامعه قرار بگیرد لذا موسسات قرآنی برای انطباق بیش از پیش امور اجتماعی بر اساس آموزه‌های قرآن در جامعه باید تلاش کنند.

وی تاکید کرد: قرآن همواره جزء جدانشدنی فرهنگ و اعتقادات مردم ایران بوده و فعالان قرآنی باید از این نقطه قوت استفاده کرده و فعالیت‌های خود را بر اساس این محور و ترویج سبک زندگی قرآنی برنامه‌ریزی کنند.

عادل جعفری ، مدیر موسسه قرآنی نور مبین هم در این همایش بر ضرورت حمایت از موسسات قرآنی تاکید کرد و گفت: موسسات، مراکز و خانه‌های قرآنی با دست خالی و کمبود بودجه قرآنی همواره با عشق و ایمان در سنگر تربیت قرآنی فعالیت می‌کنند و توسعه فعالیت این مجموعه‌های اثرگذار در جامعه نیازمند همراهی و حمایت مسئولان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha