۲۶ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7431785
T T
۰ نفر

امروز کعبه بر خود می بالد

۲۶ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7431785
امروز کعبه بر خود می بالد ..................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 26/04/87 داخلی.فرهنگی.مناسبتها.میلاد.
امروز روزی است که کعبه بر خود می بالد.
می بالد که میزبان ورود انسان کامل بر روی زمین است.
امروز روزی است که کعبه که خود مقتدای همه دلهای سلیم در برابر حضرت حق است، گوهر اسلام را از صدف وجود خود به نمایش می گذارد و "علی" را تقدیم به جهانیان می کند تا همگان بدانند که گردیدن بر دور کعبه و طواف خانه خدا گردش بر دور وجود نازنینی است که تاج ولایت بر سر دارد.
امروز، کعبه خود در برابر عظمت علی دهان حیرت گشوده است. امروز دهان حیرت کعبه از هلهله فرشتگان و عرشیان در پای قدوم این مولود وامانده است.
امروز مشهد نیز همچون سایر بخشهای ایران اسلامی از سرور و شادمانی سر بر آسمان می ساید.
جای جای این شهر مذهبی به خصوص در مساجد و حسینیه ها آیینهای جشن و شادمانی برپاست و مردم با پخش نقل و شیرینی و شرکت در مراسم مدیحه سرایی و مولودی خوانی ذاکرین اهل بیت، عشق و ارادت خود به مولی الموحدین حضرت علی (ع) را ابراز می دارند.
در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی نیز به همین مناسبت آیینهای مولودی خوانی و مدیحه سرایی با حضور تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار می شود.
صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا (ع) نیز شاهد سخنرانی وعاظ درباب مناقب و سجایا و امتیازات امام اول شیعیان است ضمن آن که زیارت امیرالمومنین حضرت علی (ع) نیز در این صحن قرائت می شود.
همچنین به مناسبت 13 رجب سالروز ولادت امیرالمومنین علی (ع) که روز پدر نام گرفته است بازار خرید هدیه برای پدران و همسران در مشهد گرم و پررونق است.
مردم مشهد و بانوان این شهر نیز،دیشب و امروز به پاس قدردانی از زحمات پدران و همسران خود با تقدیم هدایایی از زحمات آنها قدردانی کردند.ک/4 1922/587 شماره 024 ساعت 10:54 تمام
۰ نفر