۳۱ تیر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7433119
T T
۰ نفر
بازسازی ورزشگاه مجدیان دزفول به کندی پیش می رود ................................................
اهواز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/04/87 داخلی.ورزشی.
کار توسعه و بهسازی ورزشگاه شهید مجدیان دزفول با گذشت چهارسال از آغاز عملیات اجرایی آن به کندی پیش می رود.
فرماندار دزفول با انتقاد از کندی عملیات توسعه و بازسازی این ورزشگاه گفت: عملیات اجرایی این ورزشگاه برای افزایش ظرفیت جایگاه تماشاچیان به 15 هزار نفر از سال 1383 آغاز شده اما شرکت مجری طرح به دلایل مختلف در اجرای آن کوتاهی می کند.
حمید قناعتی در جلسه بررسی مشکلات ورزش شهرستان دزفول در استانداری خوزستان افزود: تخریب جایگاه زمین شماره یک این ورزشگاه موجب شده برگزاری مسابقات در این ورزشگاه با مشکل مواجه شود.
وی از سازمان تربیت بدنی خواست با تخصیص اعتبار لازم و جایگزین کردن پیمانکار توانمند، این طرح را هر چه زودتر به اتمام برساند.
معاون فنی مهندسی تربیت بدنی خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات بازسازی و توسعه ورزشگاه مجدیان دزفول شامل ساخت جایگاه ویژه، توسعه جایگاه تماشاچیان به ظرفیت 15 هزار نفر و ساخت سالن های جانبی از سال 1383 توسط شرکت برانوش پل آغاز شده و تاکنون فقط 35 درصد پیشرفت داشته است.
حمید شکیبا افزود: به دلیل کندی عملیات اجرایی این طرح پیگیری حقوقی از سوی اداره کل تربیت بدنی خوزستان برای فسخ قرارداد با پیمانکار مربوطه انجام شده و دادگاه شرکت مزبور را به دلیل کوتاهی دراجرای آن مقصر شناخت.
وی همچنین از پیگیری های صورت گرفته برای اجرای ماده 46 مبنی بر فسخ قرارداد با شرکت مجری خبر داد و اظهارداشت: به دلیل ارجاع ماده 46 از استانها به تهران پیگیری های صورت گرفته در این رابطه بی نتیجه بوده و همچنان منتظر ابلاغ رای ماده 46 از تهران هستیم.
شکیبا، علل اجرا نشدن ماده 46 و فسخ قرارداد با پیمانکار مجری را داشتن نفوذ و لابی در سازمان تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: این پیمانکار بهترین پروژه استان خوزستان را که می توانست به سرعت اجرا و به بهره برداری برسد با مشکل مواجه کرده است.
وی اعتبار تخصیص یافته امسال برای ادامه اجرای توسعه و بازسازی ورزشگاه مجدیان دزفول را سه میلیارد و700 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار جوابگوی نیاز این پروژه نیست.
معاون فنی مهندسی تربیت بدنی خوزستان همچنین ازپیگیری موضوع این ورزشگاه در شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: بر اساس رای این شورا، شرکت مجری طرح باید از یکم مردادماه با فعال کردن کارگاه ادامه عملیات این طرح را زیر نظر شورای حل اختلاف آغاز کند و ظرف مدت چهار ماه جایگاه ویژه تماشاچیان را تکمیل و به اداره تربیت بدنی تحویل دهد.
شکیبا، اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را حداقل 70 میلیارد ریال اعلام کرد.
استاندار خوزستان نیز در جلسه بررسی مشکلات ورزش شهرستان دزفول گفت: عملیات بازسازی و توسعه ورزشگاه شهید مجدیان باید با سرعت ادامه یابد و هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
سیدمحمدجعفر حجازی خواستار برکناری پیمانکار طرف قرارداد در این پروژه به دلیل ناتوانی و کوتاهی در اجرای طرح شد.ک/4 648/646/587 شماره 011 ساعت 09:06 تمام
۰ نفر