۲ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7434187
T T
۰ نفر
پیشگیری از وقوع جرم رویکرد اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/02 داخلی.اجتماعی.قضایی.نیروهای مسلح.
بیرجند - رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح یکی از رویکردهای اصلی این سازمان است.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی امروز در مراسم معرفی دادستان نظامی استان خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح که از ارکان مهم نظام هستند نقش اساسی را در تامین امنیت فردی، اجتماعی، شغلی و ملی کشور بر عهده دارند.
وی افزود: نیروهای مسلح به دلیل ویژگیهای خاص خود باید از هرگونه آسیب مصون باشند.
حجت الاسلام بهرامی با اشاره به تدوین دو برنامه جامع گفت: دراین برنامه ها با کمک فرماندهان، تحقیقات کامل در زمینه آسیب شناسی ، آسیب زدایی و جمعیت جناحی انجام شده است.
او ادامه داد: براساس نتایج بدست آمده ازاین تحقیقات راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم در اختیار مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی قرار گرفته که در صورت عملی شدن آن شاهد کاهش چشمگیر جرائم خواهیم بود.
وی با بیان اینکه پارسال در اغلب جرائم نظامی شاهد کاهش آمار بوده ایم افزود: در این مدت جرائم نظامی عمده، نسبت به سال قبل آن 24 درصد کاهش داشته است.
حجت الاسلام بهرامی گفت: رسالت اصلی این سازمان رسیدگی به جرائم نظامی است وآموزش قضایی نیز در نیروهای مسلح از دیگر برنامه های در دست اقدام این سازمان می باشد.
وی اظهارداشت: هم اکنون بیش از 300 قاضی در دادسراهای نظامی کشور مشغول کار هستند.
وی با بیان اینکه در دستگاه قضایی بحث عدالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: قاضی باید با عدالت و مساوات بین افراد رفتار کند وبرخورد قضایی باید با حکمت و تدبیر باشد.
رییس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: پرونده های ورودی به دادسرا و دادگاههای نظامی این استان طی چند سال گذشته کاهش چشمگیر داشته است.
حمیدرضا نعمتی شهری افزود: پارسال 29 هزارو 312 نفر دربین نیروهای مسلح این استان آموزش قضایی را فرا گرفتند.
وی آموزش قضایی نیروهای مسلح استان را طی چهار ماه اول امسال 15 هزار و 595 نفر ساعت ذکر کرد.
در این مراسم غلامرضا نصرتی به عنوان دادستان نظامی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات فریبرز حسینی دادستان نظامی قبلی استان تقدیر شد.
شماره 257 ساعت 14:14 تمام
۰ نفر