۱۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7438467
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان: نقش رسانه در توسعه و رشد کشور مهم و تاثیرگذار است ...................................................................
اهواز، خبرگزاری جمهوری اسلامی 15/05/87 داخلی. فرهنگی. رسانه.
استاندار خوزستان نقش رسانه در توسعه و رشد کشور را مهم و اثر گذار دانست و گفت: رسانه های جمعی نقش مهمی در توسعه این استان داشته اند و باید این روند تقویت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی سیدجعفر حجازی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه های جمعی این استان با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار افزود: تعامل خوب بین اصحاب رسانه و مسوولان دستگاههای اجرایی در استان موجب شده تا شاهد رشد و توسعه استان در بخش های مختلف باشیم.
وی با تبیین نقش خبرنگاران در صحنه های مختلف انقلاب از جمله هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: حوزه خبر و رسانه در استان خوزستان نیاز به برنامه ریزی دارد تا بر اساس آن چشم انداز 10 سال آینده مطبوعات در این استان مشخص و تدوین شود.
استاندار خوزستان اصحاب رسانه را به نقد منصفانه عملکرد دستگاههای اجرایی دعوت کرد و افزود: نقد منصفانه عملکرد دستگاهها کمک بزرگی در رفع موانع موجود در اجرای طرحهاست که این کار باید از سوی خبرنگاران همچنان ادامه یابد.
حجازی همچنین در این نشست که مدیران مسوول و خبرنگاران نشریه های محلی و مسوولان خبرگزاری ها حضور داشتند، بر رفع مشکلات خبرنگاران تاکید کرد و گفت: با رفع مشکلات شغلی و معیشتی خبرنگاران باید فضایی آرام و بدون دغدغه برای آنان فراهم کرد تا بتوانند به رسالت خود عمل کنند.
وی افزود: خبرنگاری کاری مقطعی و مختص به زمان خاصی نیست، بلکه پیوسته و مداوم است لذا با رفع مشکلات شغلی خبرنگاران باید زمینه این فعالیت مستمر برای آنان فراهم شود.
استاندار خوزستان با انتقاد از مدیران برخی دستگاههای اجرایی که حاضر به پاسخگویی به افکار عمومی نمی باشند، تاکید کرد همه دستگاههای اجرایی استان باید به خبرنگاران به عنوان نماینده افکار عمومی پاسخگو باشند.
حجازی همچنین بر ارزیابی تعامل دستگاههای اجرایی استان با رسانه ها تاکید کرد و گفت: خبرنگاران رسانه های جمعی می توانند اسامی دستگاههای اجرایی را که حاضر به پاسخگویی به افکار عمومی نمی باشند به استانداری اعلام نمایند.
وی همچنین در این نشست از معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خواست با کمک اصحاب رسانه حداکثر در مدت دوماه ضمن تهیه گزارشی از مشکلات خبرنگاران ، چشم انداز 10 ساله مطبوعات در این استان را برای برنامه ریزی تدوین نمایند.
در این نشست که در سرسرای جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، مدیران مسوول نشریه های محلی استان ضمن بیان مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه در این استان خواستار تعامل بیشتر دستگاههای اجرایی با خبرنگاران و حل مشکل بیمه خبرنگاران شدند.
در این نشست چهار ساعته ضمن گرامیداشت یاد شهدای اهل قلم به ویژه شهید محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا، با قرائت فاتحه یاد آنان گرامی داشته شد.ک/2 648/646/587 شماره 319 ساعت 14:53 تمام
۰ نفر