۲۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7441626
T T
۰ نفر
سومین جشنواره گردشگری آش در شهرستان نیر استان اردبیل برگزار شد ..............................................................
نیر ، اردبیل ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/05/87 داخلی.اقتصادی.گردشگری.
سومین جشنواره گردشگری آش روز جمعه در منطقه تفریحی و توریستی "بولاغلار" شهرستان نیر از توابع استان اردبیل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج عمومی فرهنگ گردشکری ، توزیع سفر در سطح استان ، تقویت خوشه های گردشگری و معرفی ظرفیتهای مناطق مختلف استان برای سرمایه گذاری ذکر کرد.
مسعود علویان صدر گفت: تقویت دوستی ، صمیمیت و محبت بین فرهنگهای مختلف از جمله ثمرات برنامه های گردشگری است که با برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح ملی محقق می شود.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت نهم به توسعه و احداث زیر ساختهای صنعت گردشگری در کشور بیان کرد: صنعت گردشگری جایگاه ویژه ای در برنامه های دولت نهم دارد و تنها صنعتی است که با کمترین سرمایه گذاری می توان بیشترین اشتغال را در آن ایجاد کرد.
وی افزود: شهرستان نیر قابلیت منحصر به فردی برای توسعه صنعت گردشگری دارد به طوری که علاوه بر بازدید مناطق مختلف و جاذبه های طبیعی منطقه ، 40 درصد از گردشگران ورودی از طریق این شهرستان وارد استان اردبیل می شوند.
علویان صدر از تصویب هفت منطقه پرجاذبه این شهرستان از جمله منطقه تفریحی و گردشگری بولاغلار، دهکده توریستی سبلان، آبهای گرم ایلانجیق،بورجلو، قینرجه ،سقزچی و نیز قلعه تاریخی بوینی یوغون و خانه های تاریخی و باستانی روستای گلستان در زمره مناطق نمونه گردشگری استان خبر داد و گفت: آماده حمایت از هر گونه سرمایه گذاری برای استفاده از قابلیتهای این مناطق هستیم.
وی اضافه کرد: 300 میلیارد ریال از مجموع هفت هزار و 270 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل مربوط به سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان نیر است.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار توجه به نیازهای گردشگران در برنامه ریزی و سرمایه گذاری در امور گردشگری شد و گفت:این جشنواره فرصتی است که قابلیت گردشگری این استان برای توسعه، معرفی شده و قطبهای صنعت گردشگری استان اردبیل بیشتر فعال شود.
در حاشیه این جشنواره علاوه بر اجرای موسیقی محلی ، غرفه عرضه صنایع دستی منطقه ، ایستگاه پخت و عرضه آش ، نان و غذاهای محلی نیز دایر شد.
در این جشنواره گردشگری هزاران تن از مردم و گردشگران استان اردبیل با حضور در غرفه های پخت آش با مراحل تهیه و شیوه پخت آش آشنا شده و انواع آشهای طبخ شده در این محل را صرف کردند.
در بخش مسابقه این جشنواره انواع آشهای طبخ شده از جمله دوغ محلی اردبیل و سایر شهرستانهای استان ، آش کشک ، آش گیلدیک ، اوماج آشی ، آش رشته ، امام آشی گرمی ، آش گوجه ، آش ترش اردبیل ، آش قارچ ، آش میوه خلخال ، آش کلم ، یارما آشی و آش دندونک به رقابت پرداخته و مورد داوری آشپزهای ماهر قرار گرفت.
در این جشنواره علاوه بر ایجاد محیط شاد و مفرح برای مردم از میان انواع آشهای طبخ شده برای بخش مسابقه ، آش دوغ اردبیل ، امام آشی شهرستان گرمی و یارما آشی اردبیل به عنوان برترین آش معرفی شدند.ک3 535/618/ 607 شماره 084 ساعت 17:16 تمام
۰ نفر