۳۱ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7443293
T T
۰ نفر
مرمت مزار مرزداران گمنام در بیله سوار مغان آغاز شد ...................................................
بیله سوار، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 31/05/87 داخلی.اجتماعی.مزار شهدای گمنام.
سرپرست فرمانداری بیله سوار مغان از آغاز اجرای طرح مرمت مزار مرزداران شهید دوران جنگ جهانی دوم در این شهرستان مرزی با تخصیص 420 میلیون ریال اعتبار خبر داد.
نورعلی فصحیی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای گمنام سال 1320 بیله سوار گفت: در این مزار جمعی که این روزها به یکی از مکان های مورد بازدید گردشگران تبدیل شده پیکر یکصد نفر از سربازان و مرزداران گمنام ایران که در سال 1320 در مقابل تجاوز ارتش سرخ شوروی و دفاع از میهن به شهادت رسیدند، به صورت دسته جمعی دفن شده است.
وی گفت: گفته می شود در این مزار که به عنوان یک اثر تاریخی و ملی شناخته شده افرادی گمنام از شهرهای آستارا ، اردبیل ، سمنان ، شیراز ، قوچان و مشگین شهر و بیله سوار مدفون هستند.
وی، به برگزاری یادواره شهدای سال 1320 بیله سوار در شهریور ماه امسال اشاره کرد و بر لزوم برگزاری هر چه باشکوهتر این آیین تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا امام جمعه بیله سوار نیز در این جلسه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان بر لزوم تقویت اعتقادات معنوی و فرهنگ مذهبی مردم و نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین کریم قیاسی از مردم و مسوولان خواست در راستای حفظ، تقویت و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به نسل های جوان جامعه تلاش کنند.
شهرستان بیله سوار مغان با 55 هزار نفر جمعیت در شمال اردبیل و در نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان دارای آثار تاریخی متعدد از جمله کاروان سراهای شورگل و آغجران و نیز آثار تاریخی در روستاهای ایلانجیق، قلعه دختر ، مدارس بجا مانده از دوران قاجار و بنای تاریخی شهدای وطن (مرزداران گمنام ) است.ک/3 7118/594/618/587 شماره 025 ساعت 09:30 تمام
۰ نفر