۳ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7444835
T T
۰ نفر
101 نفراز فرزندان وهمسران شاهد مازندران در عرصه هنر فعالیت دارند .....................................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/06/87 داخلی.فرهنگی.شاهد.جاودانه.مازندران.
رئیس اداره فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت : هم اکنون 101 نفر از فرزندان و همسران شاهد و ایثارگران استان در عرصه هنر فعالیت دارند .
"هدایت مظلومی" روز یکشنبه در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی دختران و همسران شاهد و ایثارگر کشور در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : 80 درصد این افراد فرزندان شاهد بوده که به عنوان پیشتاز در هنر قلمداد می شوند .
وی اظهارداشت : هنرمندان شاهد این خطه در کانونهای فرهنگی شاهد این سازمان در رشته های نقاشی ، گرافیک ، کاریکاتور ، خوشنویسی ، عکاسی ، تئاتر و سرود فعالیت دارند .
وی ادامه داد : در 16 شهرستان مازندران بیش از پنج هزار نفر سالانه در کلاسهای هنرهای تجسمی شرکت می کنند که بیشترین شرکت کنندگان از خانواده شاهد استان می باشند .
رئیس اداره فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بحث توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را از مهمترین برنامه های معاونت پژوهشی و تحقیقات این سازمان در سالجاری عنوان کرد .
مظلومی در خصوص برگزاری نمایشگاههای هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر استان گفت : قرار است در شش ماهه دوم امسال نمایشگاه هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر بصورت منطقه ای و شهرستانی برگزار خواهد شد .
وی بیان داشت : نمایشگاه هنرهای تجسمی درایام دهه فجر و همایش شعرا و نویسندگان در نیمه دوم اسفند ماه امسال همزمان با گرامیداشت سالگرد بنیاد شهید و امور ایثارگران درمازندران برگزار خواهد شد .
چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی با حضور 230 نفر از دختران و همسران شاهد و ایثارگر سراسر کشور از امروز بمدت چهار روز در مجتمع فرهنگی ایثار شهرستان ساری ادامه دارد .
در این جشنواره شرکت کنندگان در شش رشته نقاشی ، کرافیک ، کاریکاتور ، خوشنویسی ، عکاسی و نگارگری آثار خود را ارائه خواهند داد .ک/3 506/ 609/ 402 شماره 559 ساعت 19:45 تمام
۰ نفر