وصیت‌نامه ۲ هزار و ۲۰۰ شهید استان یزد ساماندهی شد

یزد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: وصیت‌نامه ۲ هزار و ۲۰۰ شهید استان ساماندهی شده و برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

محمد حسین فاضلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ و شهادت در جامعه و بین مردم و جوانان استفاده از وصیت‌نامه شهیدان است افزود: از ماموریت‌های مهم فرهنگی بنیاد شهید، جمع‌آوری و ساماندهی وصایای شهیدان سرفراز انقلاب اسلامی است.

وی به تهدید نرم فرهنگی و جنگ ترکیبی و روانی و تبلیغاتی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: باید مردم به خصوص نسل جوان را در جریان متن وصایای شهیدان انقلاب اسلامی قرار داد، بنابراین در این خصوص به همکاری خانواده شهیدان برای ارائه وصایای شهدا نیاز داریم.

مطالعه وصایای شهیدان به همه مردم به خصوص نسل جوان درس فداکاری، ایثار و شهادت می دهد و باید همه به آن عنایت داشته باشنداین مسئول به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و معرفی شهیدان در مجالس مختلف به خصوص در حوزه نوجوانان و جوانان اشاره کرد و یادآور شد: مطالعه وصایای شهیدان به همه مردم به خصوص نسل جوان درس فداکاری، ایثار و شهادت می‌دهد و باید همه به آن عنایت داشته باشند.

فاضلی، بهره‌گیری از وصایای شهیدان را جزو اساسی‌ترین برنامه مهم و مورد تاکید بنیاد شهید ذکر کرد و گفت: اگر نسل جوان در جریان اهداف و آرمان شهیدان انقلاب اسلامی قرار گیرد باید همه برای تحقق آن شاهد همکاری و تلاش همه به خصوص نهادها و تشکل های مختلف باشیم.

درخشش ایثارگران یزدی در جشنواره هنرهای تجسمی

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در ادامه از درخشش و موفقیت ایثارگران زیرپوشش در جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور استان‌های اصفهان، خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان، مرکزی و یزد برگزار شد.

وصیت‌نامه ۲ هزار و ۲۰۰ شهید استان یزد ساماندهی شد

فاضلی افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره در رشته‌های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی‌خط با یکدیگر به رقابت پرداختند و در پایان علی‌محمد نیک آئین، جانباز هشت سال دفاع مقدس در رشته نقاشی مقام اول، سید کاظم پوررضوی در رشته عکاسی مقام اول و محمدرضا کلانتری سرچشمه در رشته عکاسی مقام سوم را از آن خود کردند.

وی اظهار کرد: در بخش فرزندان شاهد و ایثارگر نیز علی فلاح در رشته خوشنویسی و علی‌اصغر زارع در رشته عکاسی عنوان دوم جشنواره و زهرا کلانتری سرچشمه در رشته خوشنویسی و محمد وحید کریم بیکی در رشته عکاسی عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.

ضرورت همکاری در ارتقای فرهنگی

این مسئول، شناسایی استعدادهای هنری و ادبی و ارتقای سطح علمی و فرهنگی هنرمندان ایثارگر، جریان‌سازی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و فعال‌سازی ظرفیت‌های ملی برای پاسداشت عناصر ایثار و فداکاری را از اهداف برگزاری این رویداد عنوان کرد.

به گفته فاضلی، برگزاری مسابقات فرهنگی، اردوها، یادواره و یادمان شهیدان ، توجه به امور فرهنگی و پرورشی و آموزرشی جامعه هدف با همکاری یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس در بخش‌های مختلف جزو برنامه مهم و همیشگی بنیاد شهید استان یزد است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha