۶ شهریور ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7445908
T T
۰ نفر
دو سد رسوبگیر در حوزه آبخیر سد بانه به بهره برداری رسید .......................................................
سنندج، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/06/87 داخلی.اقتصادی.هفته.دولت.
همزمان با بزرگداشت هفته دولت سدهای رسوبگیر گابیونی و ملاتی در حوزه آبخیز سد مخزنی بانه روز چهارشنبه به بهره برداری رسیدند.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بانه گفت: بهره برداری از این سدها با هدف حفاظت از آب، خاک و حوزه های آبخیز سد مخزنی بانه انجام شده است.
کریم شریفی حجم عملیات انجام شده در حوزه آبخیز سد بانه در سال جاری را سه هزار و 500 متر مکعب عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد و 630 میلیون ریال از اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی افزود : تا پایان امسال نیز بیش از 600 میلیون ریال دیگر هم از اعتبارات ملی برای احداث یک هزار و 500 متر مکعب دیگر سدهای گابیونی و ملاتی هزینه خواهد شد.
به گفته وی به دلیل شرایط توپوگرافی ویژگی های خاک ، سالانه بیش از 18 تن خاک در هکتار از سطح منابع ملی و طبیعی شهرستان بانه با فرسایش روبرو می شود.
همچنین روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بهره برداری از یک هزارمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در شهرستان بانه آغاز شد.
به منظور مقاوم سازی این شمار واحد مسکونی در شهرستان بانه در مجموع 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هزینه شده است.
تا پایان امسال 420 واحد مسکونی دیگر نیز در روستاهای شهرستان بانه مقاوم سازی خواهد شد.ک/3 7353/533/1139 شماره 003 ساعت 08:23 تمام
۰ نفر