۲ تیر ۱۴۰۱، ۷:۵۸
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84798911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۵ میلیارد ریال برای طرح‌های آبخیزداری بانه هزینه شد

سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه گفت: برای احداث سدهای گابیونی و ملاتی در بخش نمشیر این شهرستان ۸۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شد تا ۱۰ هزار و ۸۳۹ متر مکعب سدهای گابیونی و پنج هزار و ۴۳ متر معکب سدهای ملاتی احداث شود.

عثمان افتخاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۶۷ درصد عملیات اجرایی سدهای بخش نمشیر انجام شده اظهار داشت: با انجام طرح های مطالعاتی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزی داری و مکان یابی این سدها احداث می شود که نقش مهمی در ذخیره سازی آب، جلوگیری از فرسایش خاک و جلو گیری از سیلاب دارند.

وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر ۵۷ سد در بخش نمشیر احداث شده گفت: با احداث این سدها آب چشمه نیز افزایش می یابد چراکه این آب در خاک نفوذ می کند و از دسترس خارج نمی شود  و این سدها در آینده نیز پشتوانه ای برای زمین های کشاورزی می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بانه با بیان اینکه اعتبارات احداث این سدها از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه تامین می شود، گفت: احداث سدهای گابیونی و ملاتی در بخش ننور و نمشیر بانه از سال ۱۳۸۵ آغاز شده که این سدها به صورت مکانیکی، گابیونی، ملاتی و بیومکاینکی اجرا شده است.

افتخاری با اشاره به اینکه در بخش نمشیر نیز از سال ۱۳۹۷ این پروژه ها اجرایی شد افزود: در سال های اخیر این پروژه ها در روستاهای شهینان، کشه نه، منیجلان،زیویه، پیاوین، بیلو، سپیدار و نجنه علیا این پروژه ها اجرا شده و ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی به پروژه زیویه در سال ۱۳۹۸ نیز ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، در سال ۱۳۹۹ نیز ۲۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال و در سال گذشته نیز ۲۱ میلیارد ریال  به این پروژها اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته در بانه  ۲ هزار متر معکب سد گابیونی و ۲ هزار و ۶۰۷ متر مکعب سدهای ملاتی و در سال ۹۸ نیز ۲ هزار و۶۰۰ متر مکعب سد گابیونی و ۲ هزار ۴۳۶ متر معکب سد ملاتی و در سال ۱۳۹۹ نیز چهار هزار۲۰۸ متر معکب و ۲ هزار و ۳۱ متر معکب گابیونی   احداث شده است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha