۳ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7455338
T T
۰ نفر
بیش ازهشت میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثارتاریخی هرمزگان اختصاص یافت ......................................................................
بندرعباس،خبرگزاری جمهوری اسلامی 3/7/87 داخلی.فرهنگی.میراث.
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان هرمزگان گفت: هشت میلیارد و 720 میلیون ریال اعتبار برای مرمت وتکمیل آثار وبناهای تاریخی و پژوهش و کاوش محوطه های تاریخی این استان در نظر گرفته شده است.
مهدی دریانورد چهارشنبه درگفت وگو باایرنا افزود: از این میزان بالغ بر هفت میلیارد ریال برای تعمیر،مرمت وحفاظت بناهای تاریخی شامل کاروان سرای بستک، معبد هندوها،خانه فکری، قلعه لارک و حصارکشی محوطه های تاریخی هزینه می شود.
وی بنای تاریخی گوهران بشاگرد، قلعه تاریخی بندرلنگه، بازاربستک، مقبره بی بی مریم وبازار مدنی را از دیگر بناهای تاریخی ذکرکرد که نیاز به مرمت دارند.
این مسوول بیان داشت: بالغ بر 500 میلیون ریال نیز برای پژوهش در حوزه باستان شناسی شهرستان میناب درنظر گرفته شده که بااتمام این اکتشافات نتایج خوبی را در بحث تاریخی استان هرمزگان خواهیم داشت.
دریانورد اظهار داشت: 550 میلیون ریال برای کاوش باستان شناسی محوطه های تاریخی در حاجی آباد و رودان اختصاص یافته که برای دومین سال متوالی این کاوش ها در این مناطق انجام می شود.
به گفته وی فصل اول کاوش های باستان شناسی استان هرمزگان ازنیمه دوم مهر ماه آغاز می شود.ک/3 7191/667/675 شماره 304 ساعت 14:02 تمام
۰ نفر