۴ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7455561
T T
۰ نفر
امام جمعه زنجان: شهیدان، نشان طلای هشت سال دفاع مقدس پیروزمندانه هستند .....................................................................
زنجان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/07/87 داخلی.اجتماعی.دفاع مقدس.جاودانه.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهیدان والامقام، نشان طلای هشت سال دفاع مقدس پیروزمندانه هستند.
حجت الاسلام "محمدتقی واعظی" چهارشنبه شب در دیدار فرماندهان سپاه و شماری از نیروهای نظامی و انتظامی استان با وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی هشت ساله با جانفشانی شهدا و ایثارگران با روسفیدی و پیروزی بپایان رسید.
وی، با بیان اینکه هفته ی دفاع مقدس فرصت خوبی برای آشنایی نسل آینده با ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان اسلام است، گفت: آیندگان باید بدانند که رژیم بعثی صدام با تکیه بر تجهیزات و جنگ افزارهای نوین اهدایی استکبار و حمایت و پشتیبانی شرق و غرب نتوانست وجبی از خاک ایران را به تصرف خود درآورد.
حجت الاسلام واعظی، اندیشه دشمنان درخصوص تسلط بر ایران اسلامی را بیهوده و عبث دانست و افزود: دشمنان اسلام به این واقعیت رسیده اند که توان مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند و گرنه لحظه ای در اقدام نظامی درنگ نمی کردند.
وی، بابیان اینکه صدام به خاطر نوپا بودن دولت اسلامی، جرات تجاوز به خاک ایران را پیدا کرد، افزود: شجاعت، شهامت و شهادت طلبی رزمندگان، موجب شکست مفتضحانه بعثی ها در این نبرد نابرابر شد.
امام جمعه زنجان، گرامیداشت هفته دفاع مقدس را موجب یاس و نومیدی دشمنان و مخالفان نظام و مایه امید و سرافرازی رزمندگان و عموم مردم مقاوم ایران دانست و گفت: فرمایشات و سخنان سنجیده ی حضرت امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری درخصوص برکات جنگ تحمیلی بسیار حساب شده و دقیق است.
وی افزود: اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند که "هشت سال جنگ تحمیلی ایران را بیمه کرد"، حرفی بجا و شایسته بود چراکه موجب شد روحیه خودباوری در این کشور شکوفا شود و ایران در عرصه های مختلف علمی و نظامی به توفیقات و دستاوردهای بسیار مهمی برسد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج ) استان زنجان نیز هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت، ایثار و ازخودگشتگی مردم ایران دانست و گفت: در جنگ تحمیلی جوانان این مرز و بوم با تبعیت از فرامین رهبری، توانستند هشت سال در مقابل دشمن تا دندان مسلح، مقاومت کنند و وجبی از خاک ایران را از دست ندهند.
سردار "مجید ارجمندفر" افزود: ملت ما، به ایرانی بودن خود افتخار می کند و این عزت وسربلندی نیز مرهون ایثارگری و فداکاری رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.
وی، خودباوری و ولایتمداری را ازجمله نتایج دوران دفاع مقدس بیان کرد و افزود: بسیج، سپاه و سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از اقتدار و توانایی لازم برخوردار هستند و کوچکترین حرکت نابجای دشمن را با قاطعیت تمام پاسخ خواهند داد. فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج ) استان زنجان، با یادآوری اینکه چهارمین روز هفته دفاع مقدس بنام "فرماندهان و ولایت مداری" نامگذاری شده است، هدف از این دیدار را تجدید عهد و پیمان با ولایت و رهبری بیان کرد و گفت: قطعا نیروهای مسلح پا در رکاب رهبری ، آماده ی دفاع از نظام و خاک جمهوری اسلامی ایران هستند و خواهند بود. ک/2 597/595/587 شماره 088 ساعت 10:52 تمام
۰ نفر