۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85239808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحاد نیروهای مسلح موجب موفقیت‌های کشور شده است

زنجان - ایرنا - فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان گفت: اتحاد نیروهای مسلح موجب موفقیت‌های کشور در عرصه نظامی و دفاعی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدعلی بیرانوند روز سه شنبه در همایش بصیرت‌افزایی نیروهای مسلح استان زنجان افزود: تا زمانی که این اتحاد وجود نداشت، توفیق چندانی نداشتیم، اما یک صدایی، ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح کشور موجب موفقیت ایران اسلامی در عرصه دفاعی و نظامی شده است.

وی تصریح کرد: همین ایثار موجب شد که پس از هشت سال دفاع مقدس با وجود اینکه دشمن به لحاظ نظامی بسیار مجهزتر از کشور ما بود، پیروز شویم و حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتد.

سرهنگ بیرانوند در ادامه با یادآوری دوران هشت سال دفاع مقدس و زمانی که ارتش تضعیف شده بود، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در پی شرایط آن دوران، ساختار ارتش، انضباط و سلسله مراتب فرماندهی در آن با چالش های متعددی رو به رو شد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان ادامه داد: کاهش خدمت وظیفه از ۲ سال به یک سال (در حالی که ۶۰ درصد استعداد کارکنان ارتش را افراد وظیفه تشکیل می‌دادند) موجب ترخیص ۵۰ درصد از کارکنان وظیفه شد.

بیرانوند گفت: پخش شایعه انحلال ارتش توسط ضدانقلاب و عناصر مغرض، زمینه‌های بلاتکلیفی و کاهش شدید روحیه کارکنان پایور ارتش را فراهم کرد، اما خوشبختانه باز هم فرمان رهبر کبیر انقلاب(ره) شایعات را خنثی و بی‌اثر کرد.

وی افزود: مشکلات ارتش در آن مقطع حساس به اظهارات و عملکرد خصمانه گروهک‌های محارب و وابسته ختم نمی‌شد، بلکه از طرف وزیر دفاع دولت موقت که امروز وابستگی او به بیگانگان بر همه روشن شده است، نیز ضرباتی بر پیکره ارتش وارد شد.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان گفت: همین ضعف ارتش موجب شد که دشمن به خیال پیروزی به کشور حمله کند، چون پیش خودشان گمان کرده بودند کار کشور تمام است، می‌آیند، حمله می کنند، با خاک یکسان می کنند و آب هم از آب تکان نخواهد خورد.

وی افزود: در جنگی که بین ایران و دنیا اتفاق افتاد، صدام بارها اعلام کرده بود که یک هفته ای به تهران می رسد، اما دست تقدیر سرنوشت دیگری را رقم زد.

بیرانوند با اشاره به اینکه تصمیم از مدت ها قبل از سمت ابرقدرت ها گرفته شده و قرار بود که در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ صدام رئیس جمهور وقت عراق را برای براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران جلو بیندازند، اضافه کرد: همان روز بود که صدام حسین در برابر دوربین رسانه ها با پاره کردن قرارداد الجزایر، تجاوز به کشورمان را علنی کرد.

وی گفت: این روز اگرچه شروع رسمی جنگ تلقی می شد، اما تحرکات عراق از مدت ها قبل نشان از یک جنگ قریب الوقوع می داد؛ چرا که رژیم بعث عراق قبل از شروع حملات گسترده خود، بیش از ۱۵ ماه عملیات نامنظم علیه کشورمان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ارتش بعث عراق در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران جنایت های بزرگی نظیر فاجعه شیمیایی حلبچه، بمباران شیمیایی شهرهای ایران، حمله به مدارس، به شهادت رساندن اسرای ایرانی، حمله به مراکز درمانی، حمله به هواپیماهای غیرنظامی و غارت مناطق اشغالی ایران را رقم زد، اضافه کرد: به برکت رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و یکپارچگی که نیروهای نظامی کشور داشتند، کشورمان در برابر هیچ یک از آنها قد خم نکرد و پس از هشت سال حتی نگذاشت یک وجب از خاک ایران نصیب دشمن شود و به صدام و دار و دسته اش فهماند که هر کشوری که آغازکننده جنگ باشد؛ لزوما پایان دهنده آن نخواهد بود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز با یادآوری اینکه هدف جنگ از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود اضافه کرد: شهدا با علم، یقین، بصیرت و با درک شرایط جان خود را در طَبق اخلاص گذاشته هشت سال جانانه مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

سردار جهانبخش کرمی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس همه اقتدار، عزت، مجاهدت ملت ایران بود و صحنه‌های عاشورا را تکرار کردند و رمز پیروزی ملت ایران عنایت خداوند متعال و در رأس حکومت امام(ره) و روحیه عاشورایی‌، جهادی و ولایتمداری ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه شهدا و ملت ایران عاشورا را مَشق کردند، افزود: ملت ایران هشت سال دفاع مقدس را مشق کرده و صحنه‌های تاریخی را به نمایش گذاشتند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: سفارش شهدا به ولایتمداری عاشورایی، دفاع از انقلاب اسلامی، ایستادگی و مقاومت مقابل جبهه استکبار و دشمنان اسلام و پیاده کردن احکام الهی است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، خاطرنشان کرد: سیره شهدا برای همه ما الگو و سفارش تمام شهدا به ولایتمداری و مقاومت در برابر دشمنان است و ملت ایران نیز بیش از ۴۴ سال است که عاشورایی مقابل استکبار ایستادگی می‌کند.

سردار کرمی با بیان اینکه دفاع مقدس فرصت مناسبی برای جهاد تبیین است، گفت: نقش رهبری در دوران دفاع مقدس و عظمت ملت ایران قابل توصیف نیست، دفاع مقدس صحنه های بسیار زیبایی داشت که باید برای نسل جوان تشریح شود.

وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی برای اختلافات مرزی نبود بلکه این جنگ، علیه انقلاب اسلامی بود که در آن همه استکبار از صدام پشتیبانی کردند ولی ملت ایران با خلق حماسه دشمنان را ناکام گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha