۴ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7455822
T T
۰ نفر
استاندار گیلان : رودبار یکی از شهرستانهای تاریخی استان گیلان است ...............................................................
رودبار، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/07/87 داخلی.اجتماعی.
استاندار گیلان در جریان بازدید از اولین آثار معماری دوران کهن استان گیلان در ارک باستانی "کلورز" رستم آباد، گفت: رودبار یکی از شهرستانهای تاریخی و با قدمت بسیاربالای این استان است.
بگزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گیلان، "روح الله قهرمانی" در جریان این بازدید افزود: باتوجه به آثار کشف شده از دوران های گذشته و غنی بودن استان گیلان از نظر تاریخی، به نمایش گذاشتن این آثار برای عموم مردم کشور و جهان امری ضروری بشمار می آید.
استاندار گیلان همچنین اظهار داشت: احداث موزه باستان شناسی در شهرستان رودباریکی ازبرنامه های مهم استانی محسوب می شود ودر آینده نزدیک با احداث این موزه آثار بدست آمده را در معرض دید عموم قرار خواهیم داد.
وی خاطر نشان ساخت: جوانان، اندیشمندان و دانش پژوهان کشور می بایست از این آثار بدست آمده درانجام کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی خود استفاده کنند و با تاریخ کشور و استان خود بیشتر آشنا شوند.
آثار بدست آمده از تپه باستانی جلالیه کلورز مربوط به دوره ی پارت ها با قدمت بیش از دوهزار سال است .
براساس این گزارش، قهرمانی در بازدید یک روزه خود از شهرستان رودبار از پروژه های مختلف عمرانی این شهرستان نیز بازدید نمود.
این بازدیدهای میدانی با حضور فرماندار و نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه رودبار و تعدادی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت.
استاندار گیلان همچنین در جلسه ای که در محل فرمانداری رودبار برگزار شد بود با موثر برشمردن چنین بازدیدهایی گفت، یکی از فواید چنین بازدیدهایی ،دیدن مشکلات و کمبودها از نزدیک است که موجب تسریح وتسهیل درانجام کارها در آینده خواهد شد.
وی افزود: شهرستان رودبار و آستارا دو شهرستان مهم استان هستند زیرا شهرستانی مرزی محسوب می شوند که دارای استعداهاو پتانسیل های بسیارهستند.
استاندار گیلان دراین جلسه تاکید کرد: خوشبختانه امروز با همدلی و اتحادی که بین مسوولان وجود دارد بسیاری از کارها به سرعت انجام و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف می شود.
قهرمانی افزود: در حال حاضر فعالیت های عمرانی بسیار زیادی در کشور در حال اجرااست ودولت اعتبارات فراوانی رادر این بخش هزینه کرده که در آینده شاهد به ثمر رسیدن بسیاری از این طرحها و پروژه ها خواهیم بود.
وی تاکید کرد: با توجه به قدمت چندین هزار ساله زیتون در رودبار و با در نظر گرفتن آثار بدست آمده از این محصول در کاوش های اخیر تپه ی جلالیه کلورز، توسعه سطح کشت این محصول با اهمیت در راس فعالیت های این شهرستان قرار دارد.
استاندار گیلان یادآور شد: یکی از اهداف دولت نهم عدالت گستری و رفع کمبودها است و درهمین راستا مسوولان استان نیز تمام تلاش خودرا برای تحقق این خواسته ها بکارگرفته اند.
در ادامه این جلسه "مرعشی "نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تمامی مسئولین استان همدل و متحدبا یکدیگر در جهت تامین نیازها و رفع مشکلات مردم کمرهمت بسته اند.
وی بیان داشت: مردم شهرستان رودبار در دوران هشت سال دفاع مقدس رشادت های بسیاری را ازخود به نمایش گذاشتند وامروز ما وظیفه داریم با ارائه خدمات قدردان زحمات آنان باشیم .
گفتنی است استاندار گیلان دربازدیدهای میدانی خود از پل ولی آباد رودبار، بیمارستان رستم آباد، بیمارستان ولیعصر (عج )رودبار، محور منجیل به هرزویل، شهرک صنعتی منجیل و درخت سرو سه هزارساله هرزویل دیدن نمود.
براساس گزارش یاد شده ، استاندار گیلان پس از بازدیدهای میدانی در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان منجیل حضور یافت و پس ازاقامه نماز ظهر و عصر در جمع نمازگزاران گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای بازسازی انسان هاست و هیچ نیازی بالاتر از بدست آوردن فرصت های این چنینی نیست.
وی افزود: رسیدگی به وضعیت زندگی مردم در کنار عبادت های این ماه مبارک ضروری است.
استاندار گیلان بیان داشت :شهرستان رودبار و شهرهای آن مناطق مستعدی برای کشور خصوصا استان گیلان بشمار می آیند و ما در تامین زیر ساخت های این مناطق تلاش خواهیم کرد.
وی خاطر نشان ساخت: عزت و آبروی همه مدیران و مسوولان در گرو جلب رضایت مردم است، مردم می بایست شاهد فعالیت های ما باشند و تغییرات در زندگی آنها قابل لمس باشد.
وی تصریح کرد: خدمات ارزشمندی توسط دولت در این مناطق در حال اجرا و انجام است که بعنوان نمونه می توان به احداث راه آهن و بزرگراه اشاره نمود و در آینده شاهد توسعه و رونق این شهرستان خواهیم بود.کد1 606/1552/ شماره 349 ساعت 13:51 تمام
۰ نفر