۲۵ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7463405
T T
۰ نفر
مدیر کل بنیاد شهید : 260 مزار شهید در مازندران ساماندهی شد ..........................................................
ساری ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/07/87 داخلی.اجتماعی.بنیادشهید.ساماندهی.مزار.شهدا.
مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران مازندران گفت:تاکنون کار ساماندهی 260 مزار شهید در این استان انجام شده است .
"حمید علی صمیمی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در قائمشهر افزود: از محل اعتبارات استانی 150 میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی 250 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای استان مازندران تخصیص یافت.
وی ادامه داد: در حال حاضر ساماندهی 75 مزار شهدای استان مازندران در حال انجام است.
"صمیمی" به وجود گلزار شهدای تک مزاره در مازندران اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ده گلزار شهید تک مزاره این استان ساماندهی شد.
وی با اشاره به مشارکت دستگاههای اجرایی در ساماندهی مزار شهدا در مازندران گفت: ساماندهی 15 مزار شهدا توسط جهاد کشاورزی مازندران در دست اقدام است.
به گفته مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران اداره کل تعاون روستایی مازندران تاکنون ساماندهی یکصد مزار شهید رامتقبل و انجام داده و تا پایان سال جاری ساماندهی یکصد مزار دیگر را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به تقدیم 10 هزار و 300 شهید در طول انقلاب و جنگ تحمیلی و وجود یک هزار و 435 گلزار شهدا در استان مازندران گفت: از نظر تعداد گلزار شهدا و پراکندگی این استان در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.
"صمیمی" گفت: ساماندهی گلزار شهدا با یک شکل منظم و مهندسی و معماری زیبا در یک نگاه فرهنگ ایثار و شهادت را نشان می دهد و در یک نگاه دیگر یک سند ملی ، مذهبی محسوب می شود.
همچنین رییس بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت: ساماندهی 9 واحد از گلزارهای شهدای این شهرستان آغاز شد.
"قاسم دهقانیان" افزود: عملیات ساماندهی این گلزارها تا پایان سال جاری ادامه می یابد.
وی ادامه داد: برای ساماندهی هر یک از این گلزارها30 میلیون ریال اعتبار هزینه می شود.
"دهقانیان" بااشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 500 میلیون ریال اعتبار از محل تملک دارایی شهرستان قائمشهر برای ساماندهی گلزارهای شهدا تخصیص یافت گفت: از اعتبارات تملک دارایی شهرستان قائمشهر در سال جاری حدود 600 میلیون ریال اعتبار برای ساماندهی چهار گلزار شهدای این شهرستان تخصیص یافت.
وی افزود: برای اتمام طرح ساماندهی این گلزارها 600 میلیون ریال دیگر نیز تخصیص یافت.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قائمشهر با اشاره به شکل گیری کارگروه ساماندهی گلزار شهدا در دولت نهم افزود: امسال 400 میلیون ریال از محل دهیاریها برای ساماندهی گلزار شهدا در خطیرکلا اختصاص یافت.
به گفته وی در سال جاری بیش از 20 میلیون ریال اعتبار نیز از محل اداره کل روستایی استان برای ساماندهی تک مزارهای شهدا تعلق گرفت.
160 گلزار شهید در شهرستان قائمشهر وجود دارد که از این تعداد چهار گلزار در شهر و 92 گلزار در روستا واقع شده و تعدادی نیز تک مزاری است.
ک/3 506/7329/503/ 402 شماره 145 ساعت 12:36 تمام
۰ نفر