۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدای مازندران تخصیص یافت

ساری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، میزان اعتبار مصوب از محل سفر رئیس جمهور برای ساماندهی گلزار شهدای این استان را ۶۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت که از این میزان، تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

سعید کهنسال روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی گلزار شهدای مازندران، از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای تامین خواهد شد و در همین راستا نیز فرمانداران شهرستان‌های استان باید با ردیف اعتباری از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح های عمرانی کوچک، کاری سخت و زمان‌بر است، گفت: با توجه به افزایش چند برابری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی، رایزنی لازم با فرمانداران شهرستان‌های مازندران برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، شمار گلزارهای شهدا در این استان را یک هزار و ۵۸۷ گلزار شامل ۱۰ هزار و ۲۲۲ مزار عنوان کرد و افزود: با بررسی های صورت گرفته، ۲۹ درصد گلزار شهدای این استان نیازمند ساماندهی و بازسازی است.

کهنسال با اشاره به اینکه تاکنون ۷۱ درصد گلزار شهدای  مازندران ساماندهی شدند و کار ساماندهی بقیه گلزارها نیز با میانگین پیشرفت فیزییکی حدود ۷۶ درصد در حال انجام است، اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح ها را ۵۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

 ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزار شهدای مازندران تخصیص یافت

بلاتکلیفی در اختصاص پنج درصد از تسهیلات ملی مسکن برای ایثارگران

وی در ارتباط با اختصاص پنج درصد از تسهیلات ملی مسکن به ایثارگران مازندران از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور این استان گفت که راه و شهرسازی تاکنون هیچگونه سهمیه‌ای برای ایثارگران این استان در نظر نگرفته است.

این مقام مسئول از راه و شهرسازی استان خواست با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، مقدمات لازم برای اجرای این مصوبه سفر رئیس جمهور فراهم کنند تا جامعه ایثارگری نیز بتوانند با استفاده از این تسهیلات، از مزایای آن بهره مند شوند.

کهنسال در ارتباط با اختصاص حداقل ۱۰ درصد از تسهیلات اشتغال از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان برای جامعه ایثارگری نیز گفت که تاکنون تبصره اعتبار این طرح به بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ابلاغ نشده است اما به گفته رئیس سازمان قرار است تا دو سه روز آینده، میزان اعتبار در نظر گرفته شده در این بخش نیز ابلاغ شود.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، سهمیه مازندران برای پرداخت تسهیلات اشتغال به جامعه ایثارگری بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خواهد بود و در همین راستا نیز از هم اکنون نسبت به شناسایی افراد نیازمند، ارایه آموزش لازم مربوط به کسب و کار به این افراد و همچنین شناسایی واحدهای تولیدی نیازمند اعتبار مورد نیاز برای تامین سرمایه در گردش، انجام شده است.

مازندران در دوران دفاع مقدس، ۳۱ هزار و ۷۵۰ جانباز، ۲ هزار و ۳۸۴ آزاده و ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha