۲۹ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7464770
T T
۰ نفر
محصولات کشاورزی گیلان،سال زراعی گذشته بیش از 122 میلیاردریال خسارت دیدند ......................................................................
رشت، خبرگزاری جمهوری اسلامی 29/07/87 داخلی.اقتصادی.کشاورزی.بیمه.
مدیرگروه بیمه محصولات کشاورزی گیلان گفت: محصولات کشاورزی در استان، در سال زراعی گذشته بالغ بر 122 میلیارد ریال خسارت دیدند که غرامت آنان پرداخت شده و یا دردست پرداخت است.
"ولی الله آزادپیما" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان غرامت بابت خسارت های به وجود آمده ناشی از سرمازدگی، یخ زدگی، باران سیل آسا و خشکسالی در بخش های زراعی، دامی، آبزیان و منابع طبیعی پرداخت شده است.
وی گفت: غرامت پرداخت شده به کشاورزان برای سال زراعی 87- 86، سه برابر حق بیمه پرداختی کشاورزان استان بوده است.
"آزاد پیما" در خصوص خسارتهای وارده به برنج، اظهارداشت: 97 هزار نفر از کشاورزان در سال زراعی گذشته برای خسارت وارده به اراضی کشاورزی برنج، اعلام خسارت کردند که پس از بررسی کارشناسان، خسارت 93 هزار و 852 نفر آنان مورد تایید قرار گرفت.
وی گفت: سطح اراضی خسارت دیده برنج استان، 45 هزار هکتار و میزان خسارت وارده نیز بین 20 تا 100 درصد بوده است.
"آزاد پیما" یادآورشد: کار پرداخت غرامت خسارت وارده به برنج، از 15 مهرماه آغاز شده و تا پایان آذرماه ادامه دارد.
وی میزان غرامت قابل پرداخت بابت خسارت برنج در استان را، 93 میلیارد ریال اعلام کرد که 80 درصد حجم کل غرامت های محصولات کشاورزی را تشکیل می دهد.
"آزادپیما" افزود: کار پرداخت خسارت به کشاورزان تولیدکننده محصولات زیتون، مرکبات، گندم، جو و ابریشم انجام شده است.
وی میزان غرامت پرداختی در بخش مرکبات و زیتون که درمجموع چهار هزار و 700 هکتار تحت پوشش بیمه بوده اند، را 15 میلیارد ریال عنوان کرد.ک/3/ 7289/604 شماره 165 ساعت 13:01 تمام
۰ نفر