۲۵ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7474335
T T
۰ نفر

کورس اسبدوانی پاییزه خراسان شمالی برگزار شد

۲۵ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7474335
کورس اسبدوانی پاییزه خراسان شمالی برگزار شد ...............................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 25/08/87 داخلی.ورزشی.اسبدوانی.
دومین هفته رقابتهای اسبدوانی کورس پاییزه ویژه اسبهای ترکمن خراسان شمالی با شرکت 54 راس اسب ترکمن در پیست اسبدوانی بجنورد برگزار شد.
این مسابقات در هفت کورس در مسافتهای 1000 و 1500 متر و با شرکت اسبهای دو، سه و بالای سه سال از استانهای خراسان شمالی و گلستان برپا شد و اسبهای برتر هفت دور به این شرح معرفی شدند: در دور نخست که در مسافت 1000 متر بین اسبهای دو ساله برگزار شد اسب "دایان" به چابکسواری مهران علایی از خراسان شمالی اول شد و اسبهای "سای لانار و شمشاد" از این استان دوم و سوم شدند.
در دور دوم اسب "یوزپلنگ" به چابکسواری ابوطالب چاری زاده اول شد و اسبهای "مستانه و گلشاد" از استان خراسان شمالی در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در دور سوم که در مسافت هزار متر و با شرکت اسبهای دو سه ساله برگزار شد اسب "تیزباد" به سوارکاری ابوطالب چاری زاده اول شد و اسبهای "داغلر و سمند" از خراسان شمالی دوم و سوم شدند.
در دور چهارم که در مسافت 1500 متر و با شرکت اسبهای بالای سه سال انجام شد اسب "مردان" به چابکسواری محمد خوجنلی اول شد و اسبهای "گونای و وی وی" از خراسان شمالی رتبه های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور پنجم اسب "شایان" به چابکسواری ابوطالب چاری زاده از خراسان شمالی اول شد و اسبهای "هلاکو و آذر" از این استان دوم و سوم شدند و در دور ششم اسب "شاهین 19" به چابکسواری محمد خوجنلی اول شد و اسبهای"گرکز و آهوی تازه قلعه" نیز دوم و سوم شدند.
در دور هفتم نیز "سیما" به چابکسواری ابوطالب چاری زاده از خراسان شمالی اول شد و اسبهای "دلشاد و گلبهار" از این استان دوم و سوم شدند.
این مسابقات روز جمعه به همت هیات سوارکاری و شرکت تعاونی تولید اسب ترکمن خراسان شمالی و با همکاری ادارات کل تعاون و تربیت بدنی برگزار شد که در پایان مجموعا به صاحبان اسبهای برتر 49 میلیون ریال جایزه تعلق گرفت.
هفته سوم مسابقات کورس پاییزه اسبدوانی اسب ترکمن خراسان شمالی نیز جمعه آینده در بجنورد برگزار خواهد شد.
خراسان شمالی خاستگاه اصلی اسب اصیل ترکمن شناخته شده و بالغ بر هزار راس اسب اصیل ترکمن در این استان وجود دارد. ک/2 626/660 شماره 022 ساعت 09:47 تمام
۰ نفر