۲۷ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7475311
T T
۰ نفر
تمامی واحدهای تولیدی موظف به تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار هستند .....................................................................
قزوین ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/08/87 داخلی.اقتصادی.بازرسی کار.
رییس بازرسی کار سازمان کار و اموراجتماعی استان قزوین، تمامی واحدهای تولیدی صنعتی این استان را موظف به تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار دانست .
"بهروز صمیمی" روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحدهای تولیدی صنعتی استان که بیشتر از 25 نفر کارگر داشته باشند براساس ماده 93 قانون کار باید کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار تشکیل دهند.
وی به آئین نامه اجرایی این قانون اشاره کرد و ادامه داد : این کمیته متشکل از نماینده کارفرما ، مدیر فنی ، نماینده کارگران ، کارشناس حفاظت فنی و کارشناس بهداشت کار است .
این مسوول گفت : این کمیته موظف است نسبت به شناسایی ایمنی و بهداشتی محیط کار، برطرف کردن نواقص موجود، نظارت بررعایت مقررات ایمنی در کارگاه ، آموزش کارگران در زمینه مختلف ایمنی و بهداشت ، تجزیه و تحلیل حوادث و پیشگیری اقدام کند.
رییس بازرسی کارسازمان کارواموراجتماعی استان قزوین درادامه اضافه کرد: همچنین آموزش هایی که منجر به پیشگیری از حوادث و بیماری های شغلی می شود بایستی به کارگران آموزش داده شود.
به گفته وی در صورتی که کمیته ها به درستی به وظایف محوله عمل کنند شاهد کاهش حوادث در واحدهای تولیدی صنعتی به میزان قابل توجهی خواهیم بود.
صمیمی به مدیران واحدهای مشمول توصیه کرد دراسرع وقت ضمن مراجعه به اداره بازرسی کار یا ادارات کار محل ، نسبت به اخذ آئین نامه مربوط و تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار اقدام کنند.
در حال حاضر بیش از یکصد هزار کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین مشغول به کار هستند.ک/3 3404/1840 شماره 030 ساعت 09:36 تمام
۰ نفر