۴ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7478844
T T
۰ نفر
نماینده ممسنی فارس:تشکل ؟ مشکلات نویسندگان این شهرستان راحل می کند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/04 اجتماعی.نماینده مجلس.ممسنی شیراز - نماینده مردم شهرستان ممسنی استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: نویسندگان ممسنی درقالب تشکل ؟ بهتر می توانند پیگیر حل مشکلات ؟ کمبودها و نیازهای صنفی خود باشند.
به گزارش ایرنا؟ عبدالرضا مرادی ؟ دوشنبه در نشستی با نویسندگان شهرستان ممسنی ورستم اظهار داشت: در صورت تحقق این مهم ؟ ما نیز آمادگی داریم تا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان و شاعران این شهرستان حمایت و مشکلات صنفی آنان را برطرف کنیم.
وی گفت: اهمیت و ارزش کتاب به محتوای آن است و نگرش با انگیزه تحقیق در زمینه کتاب و کتابخوانی ؟ موید این امر است که کتاب مجموعه ای از اوراقی است که حاصل زحمات و تلاش چندین ساله نویسنده ای است که پشتوانه آن فکر و اندیشه است.
مرادی افزود: کتاب ؟ می تواند انعکاس دهنده نیازها ؟ نواقص و کمبودهای هر جامعه باشد و این خود حاکی از نیاز هر جامعه به این مجموعه ارزشمند است.
این نماینده مجلس ادامه داد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید بگونه ای در جامعه اشاعه و رونق دهیم که مردم خود به محتوا و ارزش کتاب پی ببرند و در نهایت به سراغ آن بروند نه اینکه نگرش آنان به کتاب به عنوان شی تلقی شود.
مرادی اضافه کرد: باید در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ما سرمایه گذاری و این سرمایه ارزشمند در جامعه ما نهادینه شود.
الله بخش گنجه ای ؟ فرماندار شهرستان ممسنی هم در این نشست ؟ با دادن قول مساعد مبنی بر حل مشکلات نویسندگان این شهرستان گفت: فرهنگ زیر ساخت اصلی هر جامعه ای است و به همین سبب ؟ نویسندگان و شاعران ؟ از جایگاه بسیار رفیعی برخوردارند و رسالت آنان بسیار خطیر است ولی باید توجه داشت که این رسالت وفقط با وحدت و همدلی سر منزل مقصود می رسد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ممسنی هم در این نشست اظهار داشت: حدود 40 نویسنده در این شهرستان فعالیت دارند و تا کنون آثار متعددی نیز از خود برجا گذاشته اند ولی به سبب نداشتن انتشارات ؟ نتوانسته اند کتب خود را به چاپ رسانند.
عزیزالله رضایی افزود: درشهرستان ممسنی فقط یک انتشاراتی فعالیت دارد که آن هم از چاپ کتاب های مطرح ؟ به د لیل هزینه بر بودن ؟ صرف نظر می کند.
وی گفت: همچنین این شهرستان فقط یک کتابخانه دارد که پاسخگوی مردم این منطقه نیست و از این رو از مسوولان مربوط درخواست می کنیم نسبت به حل این مساله مهم فرهنگی همت کنند.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.ک/2 7366/679 / 675 شماره 500 ساعت 19:07 تمام
۰ نفر