۱۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7481431
T T
۰ نفر
اولین یادواره شهدای نیروی دریایی در بندرانزلی برگزار شد .......................................................
بندرانزلی ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 11/09/87 داخلی.اجتماعی.یادواره شهدا.
بندرانزلی- اولین یادواره شهدای نیروی دریایی یکشنبه شب با حضور جانشین فرماندهی نیروی دریایی آجا، رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا، فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی و جمعی از خانواده شهدای نیروی دریایی در بندرانزلی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا در این مراسم گفت: اسلام این دین سازندگی و حیات انسانی، فرهنگ شهادت را وارد خون جامعه اسلامی کرده تا در جامعه اسلامی چیزی به نام ذلت پذیری راه نداشته باشد.
حجت الاسلام "سیدمحمود علوی" اظهار داشت : امام راحل بنیانگذار کبیر انقلاب نیز فرهنگ شهادت را در جامعه ما زنده کرد و خود نیز جلودار این نهضت بود.
وی خاطرنشان کرد: وقتی رهبران جامعه چنین باشند که شهادت را گمشده خود بدانند و ملت نیز به این باور برسند ، دشمن چه می تواند بکند.
وی متذکر شد: فرزندان غیور این آب و خاک با بهره مندی از فرهنگ تشیع و شهادت، هشت سال در برابر اتحاد نامیمون دشمنان ایستادگی کردند تا امروز یاد شهدا به معنی تضمین عزت و سرافرازی و سربلندی جامعه ما باشد.
حجت الاسلام علوی افزود: جوانان فلسطینی تحت تاثیر همین فرهنگ شهادت و عزت طلبی و دوری از ذلت پذیری با سنگ ریزه مبارزه خود را با صهیونیستها شروع کردند و امروز به جایی رسیده اند که با موشکهایشان آنان را مستاصل کرده اند.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا یادآور شد: بر تارک ملت ایران ارتشی می ـ درخشد که با تقدیم 48 هزار شهید مراتب پاسداری و حراست از عزت و سربلندی ملت مسلمان ایران را به اثبات رسانده است.
برادر شهید همتی فرمانده ناوچه پیکان نیز در ادامه مراسم با نگاهی به دلاورمردی های کارکنان نیروی دریایی بویژه ناوچه پیکان در دفاع از کشور، انگیزه آنها از ایستادگی در برابر دشمن را ایمان به خدا ، عشق به زندگی و آزادی و غیرت و تعصب نسبت به میهن و حفظ تمامیت ارضی کشور عنوان کرد.
در پایان این مراسم که با تلاوت قران مجید ، اجرای سرود ملی،مارش نظامی، اجرای نمایش، نماهنگ، تصاویر شهدای نیروی دریایی همراه بود به خانواده های شهدای نیروی دریایی لوح یادبود اهدا شد.
شهرستان بندرانزلی 38 شهید نیروی دریایی را به کشور تقدیم کرد.
استان گیلان هشت هزار شهید به کشور هدیه کرد که سه هزار و 700 نفر از آنان ارتشی بودند.
620/508 شماره 031 ساعت 09:51 تمام
۰ نفر