۱۷ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7484094
T T
۰ نفر
معلولیت نوعی توفیق اجباری برای شکوفایی استعدادهای معلولان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/17 اجتماعی.مناسبت ها.روز جهانی.معلولان اردبیل- مدیرآموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: معلولیت نوعی توفیق اجباری برای شکوفایی استعدادهای معلولان در زمینه های گوناگون است.
به گزارش خبرنگار ایرنا حسن صمدی خوشخو روزیکشنبه درمراسم روزجهانی معلولان افزود: فعالیتها، حرکتها و ابتکاراتی را از افراد معلول مشاهده می کنیم که اکثر آنها از توان افراد عادی خارج هستند.
او گفت: اینگونه استعدادها توفیق اجباری برای سازندگی و پیشرفت درجامعه هستند و زمانی شکوفا خواهند شد که نگرش جامعه نسبت به معلولان عوض شود .
وی افزود: معلمان ویژه تعلیم و تربیت استثنایی به عنوان موثرترین گروههای جامعه نقش مهمی دررساندن کودکان و نوجوانان معلول به خودباوری و افزایش امیدواری آنان و خانواده شان به زندگی بهتر و سازندگی دارند.
وی گفت: بررسیها در تاریخ بشر نشان می دهند که معلولیت انسان قدمتی برابر با قدمت آفرینش و خلقت انسان دارد و علاوه برعوامل ژنتیکی انسانهای سالم نیز همواره به دلیل امکان ابتلا به بیماریهای معلولیت زا و نیز مواجه شدن با حوادث گوناگون درمعرض معلولیت دارند.
خوشخو افزود: معلولیت همراه و همزاد بشر است و حتی کشورهای بسیار پیشرفته دنیا نیز بدون افراد معلول نیستند.
وی افزایش سطح بهداشتی خانواده ها و جامعه و نیز پیشگیری از ابتلا به بیماریهای ژنتیکی معلولیت زا را ازراه های مهم مبارزه با معلولیت ذکر کرد به گزارش خبرنگار ایرنا دراین مراسم که درفرهنگسرای سوم خرداد شهر اردبیل برگزارشد، برنامه هایی چون سرود، دکلمه و پانتومیم توسط کودکان دختر و پسر معلول به اجرا درآمد.ک/ 2 592/587 شماره 232 ساعت 15:52 تمام
۰ نفر