۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7489063
T T
۰ نفر
چهاردهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان پایان یافت ......................................................
پارس آباد، اردبیل خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/10/87 داخلی.فرهنگی.هنری.تئاتر.
چهاردهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان پس از سه روز برپایی روز یکشنبه با معرفی برترین نمایش به کارخود پایان داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین اختتامیه این جشنواره مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: دستگاههای فرهنگی زمانی موفق خواهند بود که با هنرمندان ارتباط نزدیک و تنگاتنگ داشته باشند.
عظیم ابراهیم پور با بیان این که حق هنر و هنرمند تاکنون بخوبی ادا نشده است، افزود: تلاش می کنیم وظایف خود را درقبال هنر و هنرمند به درستی انجام دهیم.
وی گفت: هنرمندان رسالت سنگینی درجامعه دارند و باید هنرمند از نعمت هنری که خداوند به وی ارزانی داشته است به نحو احسن استفاده کند.
وی به اهمیت جشنواره تئاتر منطقه ای مغان اشاره کرد و گفت:این جشنواره باید با مشارکت و حضور فعال گروههای نمایشی پررنگ تر از دوره های گذشته استمرار یابد.
ابراهیم پور تاکید کرد: پارس آباد مغان به لحاظ مرزی و استراتژیک بودن و داشتن بسترهای فرهنگی از جایگاه ویژه ای در استان برخورداراست و وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی معتقد است فعالیت های فرهنگی استان باید دراین منطقه متمرکز شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره استانی تئاتر در اسفند ماه خبر داد واضافه کرد: این جشنواره به مناسبت سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان 30 پرده عشق دراردبیل برگزارخواهد شد.
دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر منطقه ای مغان نیزگفت: از 21 متن نمایشی که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود پس از بازخوانی 12 متن به مرحله بازبینی راه یافت که از این تعداد پس از اجرا وبازبینی هفت گروه نمایشی به بخش مسابقه راه یافتند.
منصور شرفی، نمایش اسید و آوایی در باد از پارس آباد مغان، کوچه از مشگین شهر، زندگی شاید از خلخال، ژاندارک در آتش از اردبیل، کارنامه بندار بید خش از گرمی، رسم بر این است از نمین، من من از بیله سوار از جمله نمایش های راه یافته به این جشنواره اعلام کرد.
در پایان این جشنواره هیات داوران نمایش کارنامه بنداربیدخش به کارگردانی عباس جاهد از شهرستان گرمی را به عنوان کار برگزیده انتخاب کرد.
شهرستان پارس آباد با 164 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری شمال اردبیل و در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان واقع است.ک/3 7121/618/587 شماره 300 ساعت 15:47 تمام
۰ نفر