۲ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7489558
T T
۰ نفر
رییس جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر ساخت جاده های بین مزراع تاکید کرد ...................................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/10/87 داخلی.اقتصادی. کشاورزی.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بر ساخت جاده های بین مزراع در این استان تاکید کرد.
"سیدهادی سید" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ساخت جاده های بین مزارع را در تسریع انتقال محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات، کاهش هزینه های نیروی کار و برداشت محصول موثر عنوان کرد.
وی اظهارداشت: به این منظور در سفر هیات دولت به این استان مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد جاده های دسترسی برای کشاورزان مصوب شده است.
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز سهم دولت در پرداخت هزینه ساخت جاده های بین مزارع را 70 درصد و سهم کشاورزان را 30 درصد اعلام کرد.
"غلامرضا حجی پور" گفت: با اعتباری که از محل سفر دوم دولت به این امر تخصیص یافته، می توان بیش از 10 کیلومتر جاده بین مزارع در استان ساخت.
وی مزایای این جاده ها را سهولت رفت و آمد ماشینهای کاشت، داشت و برداشت، آسان شدن حمل و نقل نهاده های کشاورزی و حمل محصول و ممانعت از ضایعات محصول تولیدی عنوان کرد.
خراسان شمالی با 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی، 307 هزار هکتار زراعت و 38 هزار هکتار باغ دارد.
سالانه 3/1 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در خراسان شمالی تولید می شود. ک/2 7186/626/659 شماره 381 ساعت 19:10 تمام
۰ نفر