۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۱۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85575428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ میلیارد ریال برای احداث جاده های بین مزارع بجنورد تخصیص یافت

بجنورد-ایرنا- فرماندار بجنورد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار امسال برای احداث و تسریع در تکمیل جاده های بین مزارع و تسطیح اراضی کشاورزی این شهرستان تخصیص یافت.

به گزارش ایرنا، محمدباقر باقرپور چهارشنبه شب در بازید از تسریع و بازگشایی راه های بین مزارع روستاهای کوه کمر، پیغو، اسفیدان و سیساب شهرستان بجنورد اظهارکرد: این اعتبارات از سوی کمیته برنامه ریزی فرمانداری بجنورد با هدف اجرای طرح های زیربنایی در بخش کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: با اختصاص اعتبار فوق و با هدف تسهیل در تردد کشاورزان و بهره برداری بهینه از اراضی کشاورزی و انتقال آسان تر محصولات تولیدی و استفاده مناسب از منابع آب و خاک، بیش از ۱۰ کیلومتر از راه های بین مزارع کشاورزی در دست اجرا قرار دارد.

فرماندار بجنورد اضافه کرد: ایجاد و مرمت جاده های بین مزارع در توسعه کشاورزی نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح موجب بهبود و اصلاح جاده های بین مزارع به منظور تردد ماشین آلات و ادوات کشاورزی، تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی، رفت و آمد کشاورزان و کاهش هزینه های تولید می شود.

به گزارش ایرنا، سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha