۵ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7490863
T T
۰ نفر
دانشجویان علوم پزشکی خراسان شمالی از وضعیت خوابگاهها گله مندند .............................................................
بجنورد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/10/87 داخلی.اجتماعی.دانشجویی.
شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از وضعیت نامناسب خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه گله مند هستند.
این عده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا استیجاری بودن، شلوغی، نبود سالن آمفی تئاتر، نداشتن تجهیزات کتابخانه، نبود غذاخوری و کمبود فضاهای مطالعه را از مشکلات خود عنوان کردند.
یک دانشجوی رشته پرستاری عمده مشکل خوابگاههای دانشجویی را در این دانشگاه استیجاری بودن آن عنوان کرد.
زهرا حسینی افزود: کمبود فضای کتابخانه و کمبود دستگاه رایانه و نبود غذاخوری یکی دیگر از مشکلات خوابگاهی است.
یکی دیگر از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز مشکل خوابگاه را از مهمترین مشکلات دانشجویان ذکر و بیان کرد: خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه از نظر کمی و کیفی نامناسب هستند.
وی افزود: در حالی که سالانه پذیرش دانشجو از سوی این دانشگاه بیشتر می شود توجهی به افزایش ظرفیت خوابگاهها متناسب با پذیرش دانشجو نمی شود.
این دانشجوی رشته پرستاری اسکان پنج تا شش دانشجو در یک اتاق سه در چهار را از مشکلات دانشجویان عنوان کرد و گفت: در این فضای اندک فرصت مطالعه و استراحت از دانشجویان سلب می شود.
وی خواستار ساخت خوابگاههای جدید برای دانشجویان علوم پزشکی در استان خراسان شمالی شد.
او با اشاره به اینکه از سال 1384 تاکنون مسوولان این دانشگاه چهار نوبت اقدام به جابه جایی خوابگاههای دانشجویی کرده اند گفت: جابه جایی خوابگاهها یکی از معضلات بزرگ این دانشگاه به شمار می رود که دانشجویان را رنج می دهد.
وی تداوم جابه جایی خوابگاهها در سطح شهر بجنورد را موجب خستگی و دلزدگی دانشجویان از ادامه تحصیل دانست و افزود: اکنون خوابگاههای دانشجویی موجود از فضای نمازخانه، محیط ورزشی و غذاخوری برخوردار نبوده و فقط محیطی برای اسکان دانشجویان است.
او گفت: باید محیطهایی که برای خوابگاه اجاره می شود حداقل نیازهای دانشجویان که شامل فضای نمازخانه و مطالعه است را برآورده سازد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با تایید مشکلات آموزشی این دانشگاه، به ایرنا گفت: هم اینک استیجاری بودن فضاهای آموزشی یکی از مشکلات بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به شمار می رود.
دکتر جواد شاهین فر اظهار داشت: واحدهای آموزشی و خوابگاههای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان استیجاری است.
وی تعداد خوابگاه دختران را سه دستگاه و پسران را یک دستگاه ذکر و بیان کرد: فضای فیزیکی خوابگاه خواهران سه هزار و 100 متر و برادران 1800 متر است.
او کل فضاهای آموزشی این مرکز دانشگاهی را هزار و 740 متر و فضاهای در حال ساخت را 9 هزار و 855 مترمربع شامل معاونت آموزشی و دانشکده پزشکی عنوان کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی استیجاری بودن اماکن آموزشی را علت عقب ماندن این دانشگاه در جذب امکانات آموزش و رفاهی دانشجویان برای تحصیل عنوان کرد.
وی اظهار داشت: تاکنون بخش آزمایشگاه و قسمتهای اداری آموزشی این دانشگاه استیجاری بوده که با صرفه جویی در هزینه های دانشگاه توانسته ایم آنها را بسازیم.
او ابراز امیدواری کرد که با تحویل دانشکده پزشکی تمامی مشکلات زیر ساختی شامل اسکان، آزمایشگاه و اداری آموزشی دانشگاه برطرف شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در سفر دوم هیات دولت به خراسان شمالی نیز مبلغ 5/4 میلیارد ریال برای ساخت خوابگاه دانشجویی تصویب شد.
دکتر شاهین فر تصویب طرح پرداخت سه میلیارد ریال برای ساخت مسجد و مجتمع فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی، یک میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز سالن ورزشی را از دیگر مصوبات بیان کرد و افزود: این اعتبارات تاکنون به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شده است.
هم اینک در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حدود 400 دانشجو در 9 رشته کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.ک/4 7186/623/626/660 شماره 321 ساعت 16:19 تمام
۰ نفر