۱۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7492858
T T
۰ نفر
916 تن کالای اساسی سهمیه نذورات به استان قزوین اختصاص یافت .........................................................
قزوین، خبرگزاری جمهوری اسلامی 10/10/87 داخلی.اقتصادی.بازرگانی.نذورات.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان قزوین ، از اختصاص 916 تن انواع کالای اساسی سهمیه ویژه نذورات ماه محرم در این استان خبر داد .
"حسن رحیمی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این اقلام شامل 656 تن برنج، 110 تن روغن و 150 تن قند و شکر می باشد.
وی اظهار داشت: توزیع نذورات با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف در بین هیات ها و مساجد و از طریق ثبت نام الکترونیکی می باشد.
رحیمی اضافه کرد: در راستای طرح هدفمند کردن یارانه ها، وزارت بازرگانی اقدام به مکانیزه کردن توزیع نذورات مساجد، هیاتها، تکایا و حسینیه های در ماه های محرم و صفر کرده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس هیاتهای امناء و مسوولان هیاتها برای دریافت نذورات ابتدا به اداره تبلیغات اسلامی و یااداره کل اوقاف وامورخیریه مراجعه و پس از ثبت مشخصات هیات خود و دریافت بار کد با در دست داشتن معرفی نامه به بازرگانی مراجعه کنند.
معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان بازرگانی استان قزوین ادامه داد : این افراد پس از تکمیل فرم به بانک ملت معرفی و بانک مربوطه نیزبرای هیات ها، ملت کارت صادرمی کند .
وی تصریح کرد: تمامی امور مربوط به نذورات از سالجاری از طریق ملت کارت انجام می شود.
رحیمی با بیان این مطلب که سهمیه نذورات امسال دوبرابر سال گذشته است ، افزود: با توجه به درخواست هیات های مذهبی اقلام مورد نیاز تا سقف 400 الی 500 کیلو گرم به آنها پرداخت می شود .
وی یاد آور شد : قیمت هر کیلو برنج اروگوئه هفت هزار و 250 ریال، روغن نباتی کیلویی 9 هزار ریال و قند و شکر کیلویی چهار هزار و 450 ریال ویژه این ماه در نظر گرفته شده است.
این مسوول با بیان این مطلب که کار توزیع کالاهای اساسی تا 28 ماه صفر ادامه خواهد داشت ، اضافه کرد : بیشترین توزیع نذورات مربوط به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خواهد بود.
رحیمی باتاکید براینکه اقلام تنها به هیات های مذهبی و مساجدی که فرمهای الکترونیکی دریافت و مورد تایید سازمانهای مربوطه هستند توزیع می شود ، گفت : به هیچ عنوان به افراد شخصی کالاهای اساسی نذورات ماه محرم و صفر تحویل نخواهد شد.ک/3 7389/ 3404/1840 شماره 260 ساعت 14:18 تمام
۰ نفر