کالاهای اساسی ۳ هزار هیات مذهبی در استان تهران تامین شد

شهرری - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اعلام کرد: از محل موقوفات خیران کالاهای اساسی مورد نیاز سه هزار هیات مذهبی دارای مجوز تامین شد.

سیدحسن میرکریمی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از ۸۰ درصد موقوفات خیران به اجرای مراسم مذهبی به ویژه ماه محرم و صفر اختصاص دارد که امسال نیز همچون سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیاردریال نسبت به عقد قرار داد با مجموعه فروشگاه زنجیره ای رفاه اقدام کردیم.

وی افزود: در این طرح نسبت به تامین کالاهای اساسی هیات مذهبی از جمله برنج، مرغ، گوشت، شکر و چای اقدام کردیم که حدود سه هزار هیات مذهبی مجوز دار از این خدمات بهره می برند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: کارت های خرید در اختیار هیات مذهبی، مساجد و حسینیه ها که دارای مجوز سازمان تبلیغات و کانون مساجد است تعلق می گیرد که حداقل اعتبار این کارت ها ۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هیات مذهبی را در سه سطح تقسیم بندی کردیم و هیات هایی که عزادارن بیشتری دارند به تبع این مبلغ چند برابر افزایش پیدا می کند همچنین پیش بینی کردیم این اعتبار تا ۲۵۰ میلیارد ریال افزایش پیدا کند و در سطح سراسر کشور نیز ۱۳ هزار هیات توسط سازمان اوقاف از این کارت های اعتباری بهره می برند.

میر کریمی یادآور شد: اعتبار این کارت ها از محل نیات واقفان تامین شده تا هیات های مذهبی بدون هیچ وجهی و با تخفیفات مناسب نسبت به تهیه کالاهای اساسی اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha