۱۱ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7493253
T T
۰ نفر
یک استاد دانشگاه: حمله به غزه با پایان کاردولت بوش مرتبط است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/11 سیاسی.غزه.رژیم صهیونیستی کرج - یک استاد دانشگاه و پژوهشگر مسایل سیاسی گفت: جنگی که رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه آغاز کرده است، ارتباط مستقیم با پایان دوره ریاست جمهوری جرج بوش در آمریکا دارد.
هادی آجیلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به عبارت دیگر، طبق اطلاعات موجود، لابی صهیونیستی تمام تلاش خود را انجام داده است تا در دوره بوش مشکل و تهدید ایران برای دولت اشغالگر قدس حل شود، اما موفق نشد.
وی تصریح کرد: اکنون دولتمردان رژیم صهیونیستی تلاش می کنند قبل از پایان دوره ریاست جمهوری بوش حداقل به زعم خود حماس را از بین ببرند، چون با رفتن نومحافظه کاران، از دیدگاههای جنگ طلبانه در دولت آمریکا کاسته خواهد شد و بنابراین، انتخاب گزینه جنگ برای رژیم صهیونیستی بسیار مشکلتر خواهد بود.
وی گفت: ازسوی دیگر، جنایتهای گذشته و کشتاری که اکنون در نوار غزه درحال وقوع است میزان پایبندی و اهتمام کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا را نسبت به مفاهیم و قواعد حقوق بشر و حفظ صلح جهانی آشکار می سازد.
آجیلی اضافه کرد: مطابق قواعد جهانی و حقوق بین المللی ، جنایات جنگی از جمله نسل کشی و کشتن غیرنظامی ها ممنوع است و از نظر حقوقی قابل پیگیری است و باید مسببان آنها به پای میز محاکمه بین المللی کشیده شوند.
پژوهشگر مسایل سیاسی گفت: این درحالی است که پرداختن به اینگونه حوادث و درجه اهمیت آنها در عرصه بین المللی ، بصورت گزینشی انجام می شود به نحوی که برخی کشورها اگر مرتکب جنایات جنگی شوند، پس از بررسی پرونده جنگی آنها، محکوم می شوند اما برخی دیگر درصورت ارتکاب هرگونه جنایت جنگی ازطرف مجامع بین المللی مورد چشم پوشی قرار می گیرد.
آجیلی افزود:علاوه براین، صهیونیستها که رسانه های بزرگی را برای تبلیغات خویش در اختیار دارند، از طریق همین رسانه های طوری وانمود می کنند که گویا جنگ علیه دولت و جنبش حماس است نه ملت فلسطین و در جنگ مقرهای نیروهای حماس هدف گرفته می شود.
وی ادامه داد: اما نکته اینجاست که با توجه به اطلاع رسانی دیگر رسانه ها، وسعت فجایع و جنایات رژیم صهیونیستی هم برای سران دولتهای عربی و هم برای افکار عمومی ، آشکار شده است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: دولت غاصب صهیونیستی زمان حملات خود را نزدیک تعطیلات و جشنهای کریسمس قرار داده تا افکار عمومی دنیا بیشتر متوجه جشنهای سال نو باشد و کمتر بتوانند به مسایل غزه ، واکنش نشان دهند.
آجیلی خاطرنشان کرد: این جنگ در حقیقت به تعبیری، جبران شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه علیه لبنان است چرا که از زمان شکست دولت غاصب اسرائیل در جنگ 33 روزه ، دولت و جامعه صهیونیستی بطور دایم دچار مشکلات و بحرانهای داخلی شده است .
وی تاکید کرد: شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوارغزه در حقیقت سرپوشی برای شکست جنگ 33 روزه در لبنان و بحرانهای داخلی است .
وی اضافه کرد: اکنون دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران می توانند در پنج حوزه به ملت فلسطین یاری برسانند، اول در حوزه دیپلماسی با تعامل با سران کشورهای اسلامی ، اهمیت مساله را برای آنان روشن کرده و اجازه ندهند این فاجعه در حوزه دیپلماسی ، مسکوت بماند.
به گفته وی، اکنون بهترین موقعیت برای رسانه های کشور است تا ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی را برای افکار عمومی دنیا روشن کنند و جناحهایی را که به فکر سازش با ابرقدرتها هستند را در مورد غیرقابل اعتماد بودن آنها مجاب کنند.
آجیلی افزود: در حوزه حقوقی نیز باید از قواعد حقوقی و بین المللی استفاده کرده و شکایاتی علیه مسببان جنگ نوارغزه ، طرح و به دادگاه لاهه ارایه شود تا این جنایت ، قابلیت پیگرد حقوقی داشته باشد.
وی یادآور شد: در کنار کمک و امدادرسانی به مردم مظلوم غزه ، در حوزه اقتصادی نیز باید تلاش شود تا کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط اقتصادی داشته و تمام کالاهایی که سهامداران آن صهیونیستها هستند را تحریم اقتصادی کنند.ک /3 561/7419/ 684 شماره 157 ساعت 12:22 تمام
۰ نفر