۱۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7495482
T T
۰ نفر
مشهد الرضا (ع) در تاسوعا پذیرای خیل عظیم عزاداران حسینی است ............................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 17/10/87 داخلی.اجتماعی.محرم.تاسوعا.
آیین عزاداری روز تاسوعای حسینی ، با حضور حدود 2500 دسته و هیات مذهبی در مشهد و در کنار بارگاه مقدس و نورباران حضرت ثامن الحجج (ع)، میعادگاه صدها هزار عاشق دلسوخته حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شده است.
از آغازین ساعات صبح سه شنبه در هوای آفتابی با سه دمای سه درجه زیر صفر دسته جات و گروه های عزادار و سینه زن در خیابان های شهر به راه افتادند و مسیر حسینیه ها و مساجد را تا حرم مطهر حضرت ثامن الامه (ع) با پای پیاده طی کنند.
خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) امروز مملو از جمعیت عزا دار و دسته جاتی است که می روند تا به حضور آن امام بزرگوار تسلیت عرض کنند.
خیل جمعیت عزدار در طول خیابان های منتهی به حرم مطهر با مداحی و سرودن نوحه های جانسوز در رثای سردار صحرای کربلا و علمدارسپاه آن حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر سر و سینه می زنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا حضور پرشور جوانان و نوجوانان درکنار میانسالان و پیران به این عزاداری ها حال و هوایی دیگر داده است.
دسته جات عزادارای از خیابان های منتهی به بست شیخ طوسی و بست شیخ طبرسی به صحن انقلاب وارد شده و آرام آرام از بست شیخ حر عاملی، خارج می شوند.
در کنار مجاوران هزاران زایر از گوشه و کنار کشور در قالب دسته جات و هیات های عزداری برای عرض تسلیت به حضور آن امام همام طی روزهای گذشته به مشهد وارد شده و در این مراسم شرکت کرده اند.
حرم مطهر رضوی هم از چند روز قبل با تدابیر و برنامه ریزی های آستان قدس رضوی آماده پذیرایی از این خیل عظیم عزداران شده است.
نه تنها حرم مطهر که شهر هم از روزها قبل مهیای برگزاری عزای سرور سالار شهیدان شده آنگونه که در هر کوچه و خیابان شهر،جوانان سیاهپوش سقاخانه های و تکیه هایی برپا کرده و ضمن عزداری در آن هابا چای و شیرگرم و سایر نذورات مردمی از عزاداران پذیرایی می کنند.
در پایان روز تاسوعا شب هنگام وعاظ و خطبه خوانان بارگاه رضوی ضمن بیان واقعیت های قیام عاشورا و دلاوری ها و رشادت های 72 یار با وفای آن حضرت، از جمله حضرت ابوالفضل (ع) علمدار و امیر قیام حسینی (ع) مراسم خطبه خوانی عاشورا را هم برگزار می کنند.ک/3 506/662/ شماره 001 ساعت 09:45 تمام
۰ نفر