۲۰ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7495936
T T
۰ نفر
امام جمعه زنجان:مصیبت روز عاشورا بر اهل زمین و سماوات گران بود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/20 اجتماعی.نماز جمعه.عبادی.سیاسی زنجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مصیبت واقعه عاشورا را عظیم بیان کرد و گفت: این مصیبت بر اهل زمین و سماوات گران بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی واعظی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان، بابیان اینکه قیامت بر آسمان و زمین گران است، افزود: عاشورای امام حسین (ع) هم قیامتی بود که تحمل آن برای آسمان و زمین سخت و سنگین بود.
وی، به مقام و منزلت و جایگاه سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) اشاره کرد و یادآورشد: شهادت، آبروی خود را از امام حسین (ع) گرفته است.
خطیب جمعه زنجان، بابیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) همیشه رونق، عزت و فخر دارد، افزود: با عاشورای محرم، قیامت در دنیا برپا می شود.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی، به عزاداری مردم زنجان در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم اشاره کرد و گفت: عزاداری امسال مردم زنجان، متفاوت و حضور مردم پررنگ تر بود.
وی افزود: حضرت امام حسین (ع) با اداره قوی و شجاعت عاشورا و کربلایی ساخت که هر روز و هر سال با شکوه تر و با عظمت تر نمایان می شود.
خطیب جمعه زنجان، بابیان اینکه امام حسین (ع) شخصیت بارز و بی همتایی است ، گفت: آن حضرت و اصحابش با بینش و آگاهی کامل به استقبال شهادت رفته و واقعه عاشورا را خلق کرد.
حجت الاسلام و المسلمین واعظی، بیان کرد: بشریت درس غیرت، عزت، فتوت، شرف، مردانگی، عظمت و شجاعت را از شهدای کربلا آموخته است.ک/2 522/595 / 675 شماره 048 ساعت 15:12 تمام
۰ نفر