تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) هدف اصلی عزاداری‌ها باشد + فیلم

یزد- ایرنا- مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: تبیین فلسفه قیام درس آموز حضرت امام حسین (ع) در کربلا و عاشورا هدف اصلی عزاداری‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مرتضی وافی روز جمعه در مراسم عاشورای امام حسین (ع) در جمع عزاداران حسینی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: شناخت اهداف و آرمان نهضت سرخ حسینی و حرکت در مسیر آن عزت بخش و سعادت آفرین است.

وی با تسلیت محرم و عاشورای حسینی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع) برای احیای دین و امر به معروف و نهی از منکر از همه هستی خود و فرزندان، یاران و اصحاب وفادارش گذشت و برای همه بشریت در طول تاریخ الگویی بی‌مثال گردید.

این استاد حوزه بیان کرد: تمام لحظات محرم و حوادث مرتبط با واقعه تاسوعا و عاشورا درس آموز است که باید درس‌ها و عبرت‌های عظیم آن برای داشتن نقش راه در زندگی برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود که تحقق آن موجب رسیدن به کمال و عزت است.

وافی با بیان برخی از احادیث امام حسین (ع) به خصوص در مذمت دنیاگرایی گفت: مسلمان واقعی و عاشق حقیقی حضرت امام حسین (ع) نه در شعار که باید در عمل با دوری از دنیا طلبی با صداقت فقط برای خدا کار کند.

وی بیان کرد: باید از کارهایی که موجب دوری انسان از حق و حقیقت و شرف و آزادگی می‌شود پرهیز کرد که تنها راه عزت حرکت در مسیر امام حسین (ع) و سایر ائمه اطهار (ع) است و عاشورا یک فرصت برای بازخوانی اهداف قیام آن امام همام است .

در این مراسم که آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مردم و مسئولان حضور داشتند مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای شهادت مظلومانه حضرت امام حسین (ع) و سایر شهدای دشت کربلا به مرثیه خوانی پرداختند.

مشابه این مراسم امرروز در اکثر مناطق و حسینیه های استان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha