۲۳ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7496872
T T
۰ نفر
تنها 14/3 درصد اعتبارات مرمت آثار تاریخی نطنز اختصاص یافته است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/23 فرهنگی.میراث فرهنگی.مرمت کاشان - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نطنز گفت: از ابتدای امسال تاکنون تنها 14/3درصد از اعتبارات پیش بینی شده برای تعمیر و مرمت آثار تاریخی این شهرستان اختصاص یافته است.
حسین یزدانمهر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، میزان این اعتبارات پیش بینی شده را 50 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: از این رقم ، تاکنون یک میلیارد و 670 میلیون ریال معادل 14/3درصد اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: شهرستان نطنز دارای یکهزار و 800 بنای تاریخ و جاذبه گردشگری و 10 سایت باستانی از قبل از میلاد و ثبت شده در فهرست آثار ملی است یزدانمهر همچنین وجود روستای تاریخی ابیانه را از دیگر جاذبه های مهم گردشگری نطنز نام برد و گفت: از این تعداد تاکنون 100 اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
وی افزود: با این اعتباری که تا کنون اختصاص یافته است ، به هر یک از بناها فقط 550 هزار ریال تعلق می گیرد و از آنجا که در شهرستان نطنز بناهایی از دوره اشکانی تا پهلوی هست که به بازسازی نیاز دارد، این اعتبار، بسیار ناچیز است.
یزدانمهر با اشاره به اینکه برای خانه سورکا، تنها خانه تیموری ایران در منطقه افوشته نطنز، امسال نیز هیچ اعتباری برای آن منظور نشده ، بیان کرد : با اعتبار اختصاص یافته به این شهرستان هفته ای یکبار می توانیم به این بناها سرکشی کنیم.
وی در پایان یادآورشد: امسال 9 کارگاه مرمت و بازسازی آثار تاریخی در این شهرستان فعال شده است که ادامه فعالیت آنها نیاز به اعتبار بیشتری دارد . ک/3 7430/554 /546 شماره 045 ساعت 10:14 تمام
۰ نفر