۲۸ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7499033
T T
۰ نفر
قانون مالیات برارزش افزوده موجب شفاف سازی فعالیت های اقتصادی می شود ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/28 اقتصاد.مالیات.ارزش افزوده زنجان- مدیرکل امورمالیاتی استان زنجان گفت: اجرای قانون مالیات برارزش افزوده، موجب ره گیری و شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی و اجرای عدالت درپرداخت مالیاتها می شود.
اکبر قاسم زاده روزشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده، با لغو قانون تجمیع عوارض و مالیات، اجرایی می شود.
وی، خاطرنشان کرد: براساس قانون جدید، افرادی مشمول پرداخت مالیات برارزش افزوده هستند که فروش ماهیانه آنها از سه میلیارد ریال بیشتر باشد.
وی یادآورشد: درزمان حاضر 400نفر تولید، صادر و واردکننده دراستان زنجان مشمول پرداخت مالیات برارزش افزوده هستند.
قاسم زاده، با بیان اینکه مالیات برارزش افزوده درنهایت توسط مصرف کننده پرداخت می شود، اظهارداشت: مشمولین پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، با کدهای مخصوصی که ازاداره کل امور مالیاتی دریافت می کنند، براساس اسناد و مدارک و صدور فاکتور، معامله انجام می دهند.
وی، پرداخت به موقع مالیات را پشتوانه اجرای طرحهای عمرانی و سرعت بخشیدن به رشد و توسعه ی جامعه دانست و گفت: پرداخت کنندگان مالیات در رشد و تعالی جامعه سهم به سزایی دارند.
قاسم زاده، براهمیت ارایه ی اظهارنامه ی مالیاتی توسط مودیان اشاره کرد و افزود: صنوفی که درمهلت های تعیین شده اقدام به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی نمی کنند ازمعافیتهای مالیاتی پایه محروم و مشمول پرداخت جریمه می شوند.
596/587/595 شماره 314 ساعت 14:21 تمام
۰ نفر