۲۹ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7499549
T T
۰ نفر
بازدید از موزه تاریخ طبیعی اردبیل به مناسبت هفته هوای پاک رایگان است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/29 علمی آموزشی.حیات وحش.تاکسیدرمی اردبیل- روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اعلام کرد: بازدید مردم از موزه تاریخ طبیعی اردبیل به مناسبت هفته هوای پاک رایگان است.
دراطلاعیه این روابط عمومی که روزیکشنبه منتشر شد، آمده است: علاقه مندان می توانند از امروزتا پنجم بهمن ماه بطور رایگان ازاین موزه دیدن کنند.
موزه تاریخ طبیعی اردبیل با داشتن گونه هایی از حیوانات پوست آرایی ( تاکسیدرمی ) شده، سنگواره ها و سنگهای مختلف مجموعه ای زیبا ازطبیعت ایران را درمقیاسی کوچک برای علاقه مندان به تماشا گذاشته است.
این موزه درحاشیه شرقی دریاچه شورابیل که مهمترین اکوسیستم آبی استان اردبیل محسوب می شود و درمحیطی آرام با چشم اندازی زیبا قراردارد.
موزه تاریخ طبیعی اردبیل با این همه جاذبه های خود هنوز برای بعضی ازساکنان شهر اردبیل ناشناخته مانده است.
17 گونه پستاندار، 85 گونه پرنده، 20 گونه ماهی، 12 گونه خزنده و دوزیست و نمونه های متنوعی ازحشرات و تیپهای مختلف گیاهی و انواع سنگ و سنگواره دراین موزه نگهداری می شود.
دربخشی از این مرکز 13 آکواریوم وجود دارد که در آنها نمونه های زنده ای ازماهیان و انواع آبزیان به نمایش گذاشته شده اند.
این موزه به عنوان یک مکان فرهنگی، اجتماعی، علمی، پژوهشی و نمایشگاهی زیست بوم ها و جلوه های تنوع زیستی را به گروههای مختلف جامعه شناسانده و احساس آنان را به حفظ محیط زیست بر می انگیزد.
زیست بوم های دشتی، تالابی و کوهستانی زیستگاهها و حیات وحش استان دردو مجموعه در این مکان به صورتی طراحی شده اند که در آنها ارتباط جانوران با محیط زیست طبیعی خود به خوبی نمایان است.
موزه تاریخ طبیعی اردبیل درمرداد سال 1381 در زمینی به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع و با یکهزار و 200 متر مربع زیربنا به بهره برداری رسیده است.
سالانه حدود یکصد هزار نفر از این موزه دیدن می کنند که تعدادی از آنها با هدف آموزشی، تعدادی گردشگران داخلی و تعداد اندکی هم گردشگران خارجی هستند.
592 /618/587 شماره 027 ساعت 09:30 تمام
۰ نفر