۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7513146
T T
۰ نفر
چینی فروشان: استان اردبیل در زمینه ادبیات کودک غنی ترین استان کشور است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/01 فرهنگی.کانون پرورشی.چینی فروشان اردبیل- مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: استان اردبیل با داشتن نویسندگان و اهل قلم صاحب ذوق متعدد، غنی ترین استان کشور در زمینه ادبیات کودک نوجوان محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن چینی فروشان روز پنجشنبه در آیین معارفه مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل افزود: استادان بزرگ اهل این استان همچون داوود غفارزادگان، محمدرضا بایرامی، امیرحسین فردی و جعفر ابراهیمی در زمینه ادبیات کودک آثار ماندگاری از خود به جای گذاشته اند که نشان عمق و غنای این استان در زمینه ادبیات کودک است.
وی با اشاره به لزوم توجه به ضرورتهای زیست فکری، تربیتی و جسمی کودکان و نوجوانان در مراحل تکامل فکری و جسمی آنها اظهارداشت: کودکان و نوجوانان همواره از رفتارها، گفتار و حتی سکوت ما الگوگیری می کنند، به همین علت ما به عنوان مربیان آنها باید بیشتر از همه مواظب رفتار و گفتار خود باشیم.
چینی فروشان گفت: مدیران و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اول باید مربی و معلم خود باشند تا اثر تربیت روحی خود آنها در محتوای پیامهای تربیتیشان جلوه گر شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیروی انسانی این نهاد فرهنگی در استان اردبیل را نیرویی خلاق و خوش ذوق دانست و خاطرنشان کرد: این استان در زمینه فعالیتها و برنامه های ابتکاری نیز جزو استانهای پیشگام کشور است.
فرماندار اردبیل نیز در این آیین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نهادی برای تربیت نسلی سالم برای جامعه عنوان کرد و گفت: این نهاد فرهنگی مرکز عشق و ایمان و مدیریت روحهای پاک و بی آلایش است.
یوسف اکبری افزود: کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به علت عهده دار بودن تربیت نسل آینده و میراث داران نسل گذشته این سرزمین کاری بسیار مهم و حساس است.
وی فرهنگ را زیربنای توسعه همه جانبه دانست و بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زیربنای فرهنگسازی اصیل در کشور است و تربیت نسلی خلاق و متعهد بر دوش این نهاد حساس فرهنگی و تربیتی قرار دارد.
در این آیین از خدمات 12 ساله محمد سیمزاری تقدیر و صادق فرهمند امین به عنوان مدیر جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل معرفی شد.
535 / 618/587 شماره 292 ساعت 17:46 تمام
۰ نفر