۶ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7514370
T T
۰ نفر
آیین های عزاداری بیست و هشتم صفر در استان کرمان برگزار شد ........................................................
کرمان، خبرگزاری جمهوری اسلامی 6/12/87 داخلی.اجتماعی.مناسبت ها.
همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت پیامبراکرم (ص ) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، آیین های عزاداری مردم استان کرمان روز سه شنبه برگزار شد.
مردم شهرها و روستاهای این استان با اجتماع در مساجد، حسینیه ها و اماکن مذهبی و برپایی مراسم های عزاداری در غم آن دو بزرگوار به سوگ نشستند.
گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرهای استان کرمان حاکی است، مردم این مناطق باراه اندازی هیات های زنجیرزنی و سینه زنی به سوگواری در غم رحلت پیامبر اکرم (ص ) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) پرداختند.
همچنین مردم خیر این استان با پخت غذای نذری در این روز و توزیع آن بین مردم، سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص ) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را گرامی داشتند.
دسته های عزاداری در کرمان که تمامی آنان ملبس به لباس های سیاه بودند پس از عبور خیابان های کرمان در تکایا و مساجد این شهر حضور یافتند و با نوحه خوانی و سینه زنی بار دیگر عشق و وفاداری خود را نسبت به خاندان آل محمد (ص ) ابراز داشتند.
مدیحه سرایان و نوحه خوانان کرمانی با مرثیه سرایی در تکایای صفه و همت ، شاهزاده محمد و دهها مکان مقدس دیگر به یاد مظلومیت خاندان عصمت و طهارت (ع) اشک ماتم ریختند.ک/2 627/2624/675 شماره 013 ساعت 11:10 تمام
۰ نفر