۱۹ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 7517483
T T
۰ نفر
چهار پروژه راهسازی گیلان با حضور وزیر راه وترابری به بهره برداری رسید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/19 اقتصاد.راه و ترابری.افتتاح پروژه رشت - چهار پروژه راه و ترابری گیلان روز دوشنبه با حضور وزیر راه وترابری و معاونین وی به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرنگار ایرنا این پروژه ها شامل تقاطع غیرهمسطح محور رشت - امامزاده هاشم، محور فومن- شفت - سراوان، پل بزرگ رودبار و تقاطع غیر هسمطح کسماء صومعه سرا بود.
مدیرکل راه و ترابری گیلان در آیین بهره برداری از این پروژه ها گفت: محور فومن- شفت - سراوان، شامل یک تقاطع غیرهمسطح در محل تلاقی جاده رشت - قزوین و یک تقاطع غیرهمسطح با جاده رشت - لاکان است.
ناصر صادقی شهرستانی افزود: این محور با هدف کاهش بار ترافیکی ورودی شهرهای غربی مجاور با شهرستان رشت مانند فومن، صومعه سرا، تالش، آستارا و اردبیل اجرا شد.
وی افزود: این محور که به عنوان کنارگذر جنوبی استان عمل می کند، علاوه بر کاهش بارترافیکی منطقه، در کاهش هزینه سوخت و استهلاک وسایط نقلیه تاثیر گذار خواهد بود.
وی گفت: کل مبلغ اجرایی این پروژه که به طول 60/23 کیلومتر اجرا شد، 130 میلیارد ریال بوده است.
پل بزرگ رودبار، هم با مشخصات شش دهنه 30 متری و یک دهنه 25 متری در مسیر جاده ترانزیت رشت- قزوین و در مدخل ورودی شهرستان رودبار به بهره برداری رسید.
مدیرکل راه و ترابری گیلان گفت: باتوجه به گردشگر پذیر بودن این منطقه ، احداث این پل نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و تسهیل در عبور ومرور مسافران دارد.
وی افزود: برای راه اندازی این پروژه که در مدت یکسال به اتمام رسید، 39 میلیارد ریال هزینه شد.
از دیگر پروژه های افتتاح شده توسط وزیر راه وترابری، تقاطع غیرهسمطح کسماء صومعه سرا بود.
این پروژه که ساخت آن از سال 83 آغاز شده بود، دارای سه دهنه پل 16 متری و به عرض 23 متر است که به صورت بتنی اجرا شد.
برای ساخت این تقاطع که در محور ترانزیت فومن- تالش - آستارا احداث شده، 58 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه شده است. ک/3 7289/1552/508 شماره 216 ساعت 19:46 تمام
۰ نفر