۱۴ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7524538
T T
۰ نفر
مدیر آموزش و پرورش استثنایی کردستان:توانمندی معلولان را باید باور کنیم ......................................................................
سنندج ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 14/09/86 داخلی.اجتماعی.آموزش.پرورش.استثنایی.
مدیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به این که دانش آموزان معلول جسمی و حرکتی دارای توانایی های بالایی هستند گفت: باید توانایی آنها را باور کنیم.
"حسن صمدی" روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دانش آموزان معلول آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج افزود: جامعه معلولان نیازمند دریافت خدمات ویژه آموزشی است و کار کردن با افراد معلول نیازمند ایثار بیشتر است.
وی ادامه داد: معلولان هم مانند افراد عادی مستحق دریافت خدمات آموزشی در حد مدارس عادی هستند و نباید معلولیت مانع ادامه تحصیل و پیشرفت آنها باشد.
وی گفت: یک هزار و 400 دانش آموز در 21 مرکز مستقل، 15 کلاس ضمیمه مدارس روستایی، پنج مرکز ویژه اختلالات یادگیری و یک مرکز شبانه روزی ویژه ناشنوایان زیر پوشش این سازمان مشغول به تحصیل هستند.
صمدی اضافه کرد: این افراد در مقاطع اندرزگاهی، پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و به صورت تلفیقی در دوره های متوسطه و پیش دانشگاهی به تحصیل اشتغال دارند.
معاون آموزش عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز در این مراسم گفت: این اداره با 9 آموزشگاه و 108 کادر اداری و آموزشی، 410 دانش آموز استثنایی را تحت پوشش قرار داده است.
" صلاحالدین عبدی " در ادامه از راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای برای دانش آموزان استثنایی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این مرکز در رشته خیاطی برای دختران و در رشته صنایع چوب برای پسران دایر خواهد شد. ک/2 533/610/1139 شماره 430 ساعت 17:26 تمام
۰ نفر