۲۲ آذر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7527971
T T
۰ نفر
شماری از مردم شهرستان گناباداز نحوه تعویض سیلندر گاز مایع ناراضی هستند ......................................................................
گناباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 22/09/86 داخلی.اجتماعی.گاز مایع.
شماری مردم شهرستان گناباد واقع در استان خراسان رضوی از نحوه تعویض سیلندر گاز مایع ناراضی هستند.
شهروندان شهرهای گناباد ، بیدخت، کاخک ، بجستان، یونسی و برخی از روستا که از گاز مایع در طبخ غذا استفاده می کنند، برای بدست آوردن سیلندر گاز مایع ساعتها در صف های طولانی قرار می گیرند به امید این که خودروهای توزیع گاز مایع به شهرشان برسد.
همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما، بویژه در نیمه دوم سال مردم جنوب خراسان رضوی با فقدان گاز مایع مواجه می شوند.
اعتراضات اکثر مردم گناباد از مدیریت شرکت های تامین و توزیع گاز مایع سبب شده که زندگی مردم از دود کنده و هیزم سیاه شود، یا مردم به مصرف غذاهای سرد روی آورند.
مردم هر ماه هزاران نامه به مسوولان می نویسند که هر چه سریعتر مشعل گاز طبیعی این شهر را روشن سازنند.
چنانچه برای حل مشکل تامین گاز مایع مصرفی خانگی چاره اندیشی اورژانسی صورت نگیرد این مشکل به بحران مبدل خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، از طرفی شهروندان گنابادی از وعده گازرسانی به این خطه نیز گلمند هستند (طبق اظهارات مسوولین قرار بود که شبکه گاز طبیعی گناباد از نیمه دوم امسال راه اندازی شود)، این وعده به نیمه اول آذر ماه جاری تغییر کرد ولی هنوز هیچ خبری از روشن شدن حتی مشعل گاز که نتیجه آن گازرسانی به منازل می باشد، نیست.
یک شهروند گنابادی که خود را برق کار ساختمان معرفی کرد گفت : بعد از دریافت سیلندر گاز حدود 150 هزار ریال از کار افتاده ام و در اولین فرصت با افزایش دستمزد و افزایش قیمت اجناس، پول سیلندرگاز را از مردم خواهم گرفت.
وی که حاضر به معرفی نام خود نشد افزود: هم اینک برای پخت و پز نیز با مشکل جدی مواجه هستم و از چراغهای نفتی قدیمی استفاده می کنیم که در عصر تکنولوژی مقرون به صرفه نیست.
یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد نیز می گوید: ساعتها برای دریافت یک سیلندر گاز در صف هستم و از چهار ساعت حضور در کلاس درس بازمانده ام.
پژمان امینی افزود : پنچاه هزار ریال برای تعویض یک سیلندر گاز هزینه کرده ام .
یک شهروند دیگر گنابادی نیز گفت : مسوولین به دروغ ، به مردم وعده دادند، امسال شبکه گازرسانی به این شهر محقق می شود ولی این مهم عملی نشد.
عباس سرودیان ادامه داد: شبکه گازرسانی به این شهرستان بسیار کند است و مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است.
این در حالی است که فرماندار گناباد نیز در آبانماه سالجاری گفت: مشعل گاز این شهرستان در پایان نیمه اول آذرماه سالجاری روشن می شود.
محمد صفایی به ایرنا بیان کرد: خط انتقال گاز گناباد از ایستگاه " نوده پشنگ "به گناباد بطول 44 کیلومتر درحال اتمام و مراحل پایانی را می گذراند و درنیمه اول آذرماه مشعل گاز روشن و به تدریج فروش امتیاز آغاز و بخشهایی که آماده است گاز رسانی می شود.
وی گفت: علمک گذاری شهرهای بیدخت و کاخک تاپایان آبانماه جاری به اتمام می رسد و مناطق نوغاب و قصبه شهر نیز به پایان رسیده و در بقیه مناطق مختلف شهر گناباد پروژه درحال انجام است.
فرماندار گناباد اضافه کرد: طول کل پروژه درمناطق شهری 197 کیلومتر که از این مقدار 147 کیلومتر در شهر گناباد و 50 کیلومتر در شهرهای کاخک و بیدخت اجرا شده است.
صفایی گفت : با بهره برداری از شبکه گاز رسانی به آخرین شهرستان خراسان رضوی که حدود 30 میلیارد ریال برای آن هزینه می شود و در مرحله نخست 50 هزار نفر جمعیت شهری گناباد از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.
همه این وعده ها در حالی صورت گرفت ، که نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی مدعی است : در جلسه دیروز(سه شنبه ) با وزیر نفت وضعیت پروژه گازرسانی به گناباد مورد بررسی قرار گرفت و امسال این شهرستان از نعمت گاز طبیعی در صورت عدم موفقیت تست خط لوله برخوردار نمی شود.
سید محمود مدنی افزود: غلامحسین نوذری اعلام کرد 14 کیلومتر از خط انتقال گاز به گناباد در تست های اولیه موفق نبوده و تاکنون تلاش پرسنل و متخصصین شرکت ملی گاز برای رفع این مشکل مفید واقع نشده است.
وی با اشاره به اینکه با این روند، وزیر نفت احتمال تعویض 14 کیلومتر خط انتقال گاز گناباد را منتفی ندانست و گفت : امسال بعید بنظر می رسد، مشعل گاز این شهرستان روشن شود و بهبود شرایط این پروژه مستلزم زمان است.
7472/662/659 شماره 330 ساعت 15:46 تمام
۰ نفر