۲ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7531790
T T
۰ نفر
سرانه ورزشی در خراسان رضوی پنج صدم مترمربع است ...............................................
مشهد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/10/86 داخلی.ورزشی.آموزش و پرورش.
رییس گروه تربیت بدنی و تندرستی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سرانه ورزشی فضاهای سرپوشیده در این استان پنج صدم مترمربع است.
پرویز دانایی روز یکشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: سرانه فضای روباز آموزشی استان نیز 10 صدم مترمربع است.
وی تعداد آموزشگاههای استان را 12 هزار و 153 واحد ذکر و بیان کرد: این در حالی است که این میزان سرانه فضای ورزشی برای یک میلیون و 257 هزار و 539 نفر دانش آموز در خراسان رضوی بسیار ناچیز است.
او افزود: البته میزان فضای روباز، حیاط مدارس را شامل نمی شود.
وی شاخص استاندارد سرانه فضای ورزشی را دو مترمربع اعلام و بیان کرد: در طول برنامه چهارم توسعه، برای تحقق حداقل سرانه فضای ورزشی معادل یک متر مربع فضاهای روباز و سرپوشیده در هر سال، به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.
رییس گروه تربیت بدنی و تندرستی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در ابتدای هر سال تحصیلی برای تامین وسایل ورزشی هر مدرسه مقطع ابتدایی دو میلیون ریال، در مقطع راهنمایی سه میلیون ریال و در مقطع متوسطه نیز 5/3 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی تعمیم ورزشهایی چون شنا، فوتبال، دو و میدانی به عنوان ورزشهای مفرح را برای سلامت جسمانی دانش آموزان ضروری دانست و افزود: لازم است در هریک از نواحی آموزش و پرورش، شهر و استان یک استخر سرپوشیده، یک زمین چمن و نیز یک پیست دو و میدانی ساخته شود.
او همچنین گفت: از آنجایی که هر تحولی از مدارس آغاز می شود توجه به ورزش مدارس در حکم توجه به ورزش ملی و قهرمانی است.
وی افزود: برگزاری مسابقات در مدارس زمینه ای برای تشکیل تیمهای ملی دانش آموزی و همچنین شناخت استعدادهای برتر به منظور اعزام به مسابقات برون مرزی است.
رییس گروه تربیت بدنی و تندرستی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: هم اکنون ورزش مدارس با تنگناها و محدودیتهای زیادی مواجه است لذا مسوولان باید با سرمایه گذاری و نیز توجه بیشتر به این مساله تیمهای ورزشی را تقویت کنند.ک/3 7491/662/589/660 شماره 204 ساعت 13:14 تمام
۰ نفر