۴ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7532646
T T
۰ نفر
نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی کشور در زاهدان گشایش یافت ...........................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 04/10/86 داخلی.فرهنگی.میراث.صنایع دستی.
نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی کشور با عنوان "از قربان تا غدیر" روز سه شنبه در محل نمایشگاه های دایمی زاهدان گشایش یافت.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این آیین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 27 استان کشور در 115 غرفه دستاوردها و فعالیتهای هنری و سنتی خود را در معرض دید عموم و فروش قرار داده اند.
"حسنعلی شهرکی" اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان یکی از شاخه های میراث فرهنگی کشور در سالهای اخیر روند رو به رشدی داشته است.
وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخشهای مختلف از صنعتگران صنایع دستی حمایت می کند.
شهرکی گفت: ساکنان نقاط مختلف کشور هنرهای دستی منحصر به فردی را با دستان پرتوان خود خلق می کنند که شهرت جهانی نیز یافته است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این میان زنان و مردان سیستانی و بلوچ نیز همراه با مردم سایر استانهای کشور در بخشهای مختلف در حال فعالیت و خلق آثار دستی و هنری هستند.
وی سوزن دوزی، سفال کلپورگان، حصیر بافی، گلیم و قالی بافی، منگلیک (شیشه گری سنتی ) خامه دوزی و سکه دوزی را برخی از دهها هنر دستی و سنتی مردان و زنان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
او ادامه داد: در نمایشگاه سراسری صنایع دستی دست آفرینه های استانهای مختلف کشور از جمله گلیم، لباسهای محلی، معرق، سکه دوزی، ورنی بافی، چرم، سفال و فرش در معرض دید قرار گرفته است. به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به مدت هفته در محل دایمی نمایشگاه های سیستان و بلوچستان در زاهدان برپاست. ک/2 7308/565/659 شماره 118 ساعت 11:31 تمام
۰ نفر