۱۳ دی ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7536485
T T
۰ نفر
مدیران صنایع خراسان رضوی خواستار رفع مشکلات کمبود سوخت و گاز طبیعی شدند ......................................................................
مشهد، خبرگزاری جمهوری اسلامی 13/10/86 داخلی.اقتصادی.گاز.
جمعی از مدیران صاحب صنعت خراسان رضوی روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت توزیع فرآورده های نفتی و شرکت منطقه ای گاز استان خواستار رفع مشکلات سوخت و گاز طبیعی واحدهای صنعتی شدند.
به گزارش ایرنا، دبیراجرایی انجمن مدیران صنایع استان در این جلسه گفت: ایران دومین منبع ذخیره گاز طبیعی در جهان است و این در حالی است که در فصل زمستان مردم و صاحبان صنعت با مشکل تامین سوخت مواجه می شوند.
مهندس حسین قنبری افزود : وزارت نفت پنج سال پیش کارخانه های مجاور شبکه گاز را تهدید کرد که اگر سوخت واحد صنعتی خود را به گاز تبدیل نکنند، سهمیه مازوت آنان قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اینک بسیاری از واحدهای صنعتی ،سوخت گرمایش و خط تولید واحدشان از گاز تامین می شود که با برودت هوا از سوی شرکت گاز سوخت آنان قطع و صنعت تعطیل می شود.
وی اظهار داشت : بسیاری از کارخانه های پرمصرف نظیر سیمان، کاشی و سرامیک و صنایع قند از گاز طبیعی برای کوره های خود استفاده می کنند و هم اینک بسیاری از واحدها با قطع گاز تعطیل شده اند.
مدیر اجرایی انجمن صنایع خراسان افزود: اخیر شرکت ملی گاز بخشنامه ای صادر کرده است که کارخانه های پر مصرف سوخت ،دوگانه سوز شوند و در مواقع کمبود گاز از مازوت استفاده نمایند که این نیاز به سرمایه گذاری و احداث منبع ذخیره سوخت دارد.
مدیرعامل کارخانه قند تربت حیدریه هم در این جلسه گفت : یک هفته است که شرکت ملی گاز سوخت این واحد را قطع نموده و چغندر در انبار باز کارخانه بدلیل برودت هوا یخ زده و خسارت هنگفتی به چغندرکار و کارخانه وارد آمده است .
محمد علی شاملو افزود: برای روشن کردن مشعل کارخانه قند با استفاده از سوخت گازوئیل به شرکت فرآورده های نفتی مراجعه کردم ، آنان هم پاسخی برای تامین این مواد سوختی ندادند.
در این جلسه مهندس سید حسین احمدی رییس سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی گفت: اگر سوخت واحدهای صنعتی تامین نشود، لطمه بزرگی به اشتغال و تولید وارد خواهد آمد.
مدیرعامل شرکت گاز منطقه خراسان هم یکی از مشکلات پیش آمده کمبود گاز کشور را قطع گاز از کشور همسایه دانست و افزود: گاز مصرفی شهرهای شمالی از ترکمنستان تامین می شود، این کشور یک هفته است که گاز ایران را قطع کرده است.
مهندس معراجی افزود: در قراردادهای سوخت گاز کارخانه ها تعهد گرفته شده که سوخت واحدها دو گانه سوز باشد و در مواقعی که گاز دچار نوسان و قطع می شود از سوخت مایع استفاده شود.
وی ادامه داد : همچنین به بسیاری از کارخانه ها بخشنامه شده که مصرف گاز خود را 30 تا 40 درصد در زمان برودت هوا کاهش دهند، که این تصمیم هم باعث کاهش تولید خواهد شد.ک/4 662/589/659 شماره 382 ساعت 17:23 تمام
۰ نفر