۳ بهمن ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 7556631
T T
۰ نفر
برخی شهروندان گناباد از کمبود نفت در این شهرستان گله مندند .........................................................
گناباد ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 03/11/86 داخلی.اجتماعی.خدمت.سوخت.
جمعی از شهروندان گنابادی می گویند در حالی سردترین روزهای سال را سپری می کنند که نفت سفید در این شهرستان جنوبی خراسان رضوی تکافوی نیاز آنان را نمی کند.
بنا بر اعلام اداره هواشناسی برودت هوای گناباد طی روزهای گذشته تا 23 درجه زیر صفر نیز رسید.
یکی از شهروندان گنابادی روز چهارشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: حداقل پنج بار به شعب توزیع نفت مراجعه کرده ام اما با درهای بسته و نبود نفت مواجه شده ام.
رمضان سیادت افزود: در این فصل علاوه بر کمبود نفت با فقدان گاز مایع نیز مواجه هستیم لذا برای گذران زندگی عادی با مشکلات فوق العاده دست و پنجه نرم می کنیم.
حسین عباسی نیز گفت: بر اساس اعلام ناحیه نفت گناباد روزانه تنها دو گالن 20 لیتری نفت به شهروندان داده می شود آن هم در صورتی که نفت موجود باشد اما به رغم مراجعه مکرر هنوز موفق به دریافت نفت نشده ام.
یک بازاری گنابادی نیز می گوید: برای گرم کردن منزل و مغازه با کمبود نفت مواجه هستم و به هر جا مراجعه می کنم کسی جوابگو نیست.
سامان امینی زاده اضافه کرد: سرمای کم سابقه، برف و یخبندان امان مردم را بریده است و این کمبودها باری بر بار مشکلات می افزاید که می توان با مدیریت صحیح آنها را حل کرد.
یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد نیز گفت: نه گاز مایع دارم و نه نفت و شبهای سرد را با دمای 19 درجه سانتیگراد زیر صفر تنها با یک بخاری برقی کوچک می گذارنم.
امید رضا یوسفی فرد افزود: فصل امتحانات فرارسیده و وقت در صف ایستادن برای مایحتاج اولیه را نداریم و از طرفی به مردم خود گناباد نفت نمی رسد چه برسد به دانشجویان.
یک شهروند بیدختی هم گفت: ساعتها در شهر در صف نفت بودم ولی خبری از نفت نیست و جز سرما چیزی عایدمان نشد.
رسول صادقی افزود:صفهای طولانی نفت تاکنون در منطقه بی سابقه بوده ولی نمی دانم دیگر باید چه کنم و چگونه خانه خود را گرم کنم.
رییس ناحیه پخش فرآورده های نفتی گناباد نیز به ایرنا گفت: کمبود نفت ناشی از فقدان ذخیره سازی مناسب توسط شهروندان طی تابستان گذشته است.
سید رضا بدیعیان افزود: هم اینک روزانه بین 160 تا 220 هزار لیتر نفت سفید به منطقه حمل و در سطح شهرستان توزیع می شود.
وی ادامه داد: فروشندگیهای نفت سفید موظف هستند از ساعت هفت تا 12 به صورت نوبتی نفت را در منازل تحویل و از ساعت 14 تا 17 به کسانی که نیازهای مبرم و فوری دارند با ظروف، نفت تحویل دهند.
او اضافه کرد: برای حل این مشکل و شکستن صفهای نفت باید روزانه 500 هزار لیتر نفت سفید به منطقه حمل شود اما ناوگان حمل و نقل شهرستان گناباد چنین توانی برای حمل این میزان نفت ندارد.
وی گفت: هم اینک ماهیانه بطور متوسط شش میلیون لیتر نفت در 77 فروشندگی شهری و روستایی این منطقه توزیع می شود.
او افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون 25 میلیون لیتر نفت سفید بین مردم شهرستان گناباد توزیع شده است.
وی خواستار همکاری جدی مردم در صرفه جویی و بهینه نمودن مصرف سوخت شد و گفت: با این حال جای هیچگونه نگرانی نیست و منابع و ذخایر مطمئن نفت در منطقه وجود دارد.ک/3 7472/514/663/589/660 شماره 059 ساعت 10:56 تمام
۰ نفر